[artinfo] „A számítógép nekem a szabadságot, a menekülési útvonalat jelentette."

Seres Szilvia szseres at c3.hu
Sun Jun 8 22:54:13 CEST 2014

Hálózat#Waliczky Tamás

"Nekem a számítógép azért lett fontos – nemcsak itt a DigitArtnál, hanem leginkább egy évvel később, az 1987-es linzi Ars Electronica Fesztiválon – mert találtam ennek révén egy menekülési útvonalat.

Én ugyanis nem végeztem Képzőművészeti Főiskolát, autodidakta voltam. Ez azt jelentette, hogy nemcsak, hogy nem vehettem részt kiállításokon, hanem még a Művészellátóban sem vásárolhattam anyagokat, mert ehhez is a Képzőművészeti Alap igazolványa kellett. Az egy szürreális világ volt.  A számítógépet azonban valamiért a rendszer nem vette komolyan. Egy gyerekes dolognak, videójátéknak tartotta csupán. Ha festészeti kiállításon akartam volna részt venni, vagy ha festményeket akartam volna kivinni Ausztriába, ahhoz kellett volna a Művészeti Alap pecsétje. A floppy-lemezhez nem kellett semmi. Egyszerűen kimentem Linzbe és bemutattam a munkáimat. Magyarországon hermetikusan el volt zárva előlem a legtöbb lehetőség. A számítógép nyitotta meg azt az utat, amin el tudtam indulni és el is indultam, mint egy rakéta.”

http://www.artmagazin.hu/artmagazin_hirek/a_szamitogep_nekem_a_szabadsagot_a_menekulesi_utvonalat_jelentette..2382.html?pageid=81#sthash.sSDXTHo1.dpuf