[artinfo] Zorka Wollny workshop - Platán Galéria, Lengyel Intézet, Budapest

Kovács Balázs kovacs.balazs at art.pte.hu
Sat Apr 5 00:01:09 CEST 2014

Minden érdeklődőt szeretettel várunk egy izgalmas kalandozásra a kortárs
zenével, melynek kapcsán rövid zeneművekre komponálunk együtt
koreográfiákat a Lengyel Intézet épületének belső udvarában. A
háromnapos workshopok 2014. április 7-9 között kerülnek megrendezésre és
egy mini-koncerttel zárulnak április 10-én, 19.00 órakor, a
Collaborations kiállítás keretében a Platán Galériában, melyet Rieder
Gábor művészettörténész és Flash Art Hungary főszerkesztője nyit meg.

*Test-tér koreográfiák a Lengyel Intézet épületének belső udvarában.*

**

*Április 7-én hétfőn 17.30 órakor* minden jelentkezőt szeretettel várunk
a Platán Galériában (Andrássy út 32.), ahol Zorka Wollny bemutatja a
projektet, majd ezt követően kezdetét veszi a háromnapos workshop, ami
élőshow-val zárul.

A workshopokat és az akusztikus performanszot Zorka Wollny performer,
video és médiaművész és Kovács Balázs Xrc hangművész, a PTE-MK Média és
Alkalmazott Művészeti Intézet oktatója vezetik.

*A workshopban részvétel ingyenes!*

Ha érdekel a zene, vagy csak egyszerűen ráérsz, unatkozol, nincs jobb
dolgod, ha új élményekre vágysz, kíváncsi vagy, hogy egy csapat idegen
mit kezd egymással egy térben, hogyan hozhatnak létre együtt valamit,
akkor csatlakozz! Mindenkit szeretettel várunk KORTÓL FÜGGETLENÜL! Nincs
szükség sem zenei, sem táncos előképzettségre, a résztvevők
expresszivitásuknak, képességeiknek megfelelően, személyre szabott
szerepeket kapnak majd.**

Zorka Wollny Berlinben élő lengyel művész, performer, video és
médiaművész, festő, számos vizuális művészeti projekt szerzője
Lengyelország egyik legígéretesebb és legismertebb fiatal alkotója.
Együttműködik a kortárs lengyel képzőművészeti szcéna legjelentősebb
intézményeivel, alkotóival. 2007-ben ő képviselte Lengyelországot az
európai művészek kiállításán Brüsszelben. 2009-ben a Deutsche Bank
Alapítvány legjobb fiatal művész díjára jelölték, 2010-ben pedig az
Arteon című rangos művészeti magazin az Év Művészének választotta.
Olyan művészekkel dolgozott együtt, mint Anna Szwajgier, vagy Artur
Zagajewski. Kiállított már Olaszországban, Nagy-Britanniában,
Németországban, Ausztriában, Svájcban, Törökországban, Magyarországon és
Kanadában. Számos zenei és színházi jellegű projekteknél is
közreműködött, mint például a Nemzetközi Shakespeare Fesztivál
Gdańskban, a Nemzetközi Malta Összművészeti Fesztivál Poznańban, a
Varsói Ősz Nemzetközi Kortárs Zenei Fesztivál, vagy az Audio Art
Fesztivál Krakkóban.

A Platán Galériában április 10-én nyíló Collaborations című kiállításon
az elmúlt négy év koncert- és koreográfiai projektjeiből láthatunk
válogatást.

https://www.facebook.com/events/520928664695490/?ref_newsfeed_story_type=regular

Megnyitó: 2014. április 10., 19:00 óra, Platán Galéria (1061 Budapest,
Andrássy út 32.)