[artinfo] MEGHÍVÓ-Máté Balázs fotókiállítása a Cultiris Galériában

Viktória Macsuga vikimacsuga at gmail.com
Thu Jan 10 10:05:33 CET 2013

*U / E - Máté Balázs fotókiállításának megnyitója a Cultiris Galériában*

"Azt vettem észre, hogy érdekelnek az olyan helyzetek, ahol a fotóba
valahogy bele tudom vinni a manualitást, legyen az digitális, vagy analóg."
- mondja Máté Balázs a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem fotográfia szakának
mesterképzős hallgatója. Önálló kiállításának témáját az individualizmus és
a tömeg mintázatának kérdésköre ihlette. "Unmade" és "En Masse" sorozatai
együtt mutatkoznak be a Cultiris Galériában.

Az "Unmade" sorozat képein a fotómodellek arcát különböző eljárásokkal
- égetéssel, karcolással, ragasztóval - roncsolta.
"A divatfotók esetében a modell valódi vonásai sokszor láthatatlanná
válnak. A smink, hajstyling, ruhák és végül az utómunka rétegei elrejtik a
személyiségüket. Erre szerettem volna felhívni a figyelmet a képeimmel."

A sorozat a Google Photography Prize nemzetközi fotópályázatán közel 20
ezer induló közül a legsikeresebb tíz közé jutott, és lehetőséget kapott
arra, hogy döntősként bemutatkozzon a londoni Saatchi Gallery-ben.

Az "En Masse" egyetemi feladatból nőtte ki magát, amelyen a Moszkva tér
hétköznapi embereit ragadja
ki környezetükből.
"A tömeg távolról nézve mintázattá válik, ami a városi környezet tárgyainak
és akadályainak véletlenszerű
elrendezése szerint alakul. A transfer technikával a környezetükből fehér
papírra átemelt emberek
elrendeződése feltételezi az épített környezetet, de a viszonyítási pontok
eltűnnek,
mozdulataik tipikussá, paródiaszerűvé, sietségük pedig céltalanná válik.
Közben az is látszik, hogy
mennyire tétován, egyedül tudnak maradni az emberek még tömegben is."

*Megnyitó: 2013. január 15. 18 óra*
*
*
A kiállítást megnyitja: Kudász Gábor Arion

A kiállítás megtekinthető: 2013. január 15 - március 12.

http://www.facebook.com/events/121432194693003/?suggestsessionid=10194009411357726710

Cultiris Galéria
Örkény István könyvesbolt, 1137 Budapest, Szent István krt. 26.
Nyitva: Hétfő-Péntek: 10:00-19:00, Szo: 10:00-14:00 óráig.