[artinfo] Godot Galéria - Csabai Renátó kiállítása

Godot Galeria waiting at godot.hu
Fri Aug 23 11:15:52 CEST 2013

Hírlevelünket képekkel erre a linkre kattintva tekintheti meg: http://godot.hu/kovetkezo_kiallitas/csabai_renato_mi_az_ember.html

You can check the english version here: http://godot.hu/forthcoming_exhibition/renato_csabai_what_is_man.html

A Godot Galéria sok szeretettel meghívja Önt

Csabai Renátó

Mi az ember?

című kiállítására.

Megnyitó: 2013. augusztus 30-án 20 óra

Megnyitja: Tölg-Molnár Zoltán festőművész

Megtekinthető: szeptember 28-ig, keddtől péntekig 9 és 14, szombaton 10 és 13 óra között

A munkáimról
Csabai Renátó

Amikor felütök egy régi fotóalbumot, a munkáim témájául szolgáló fényképeket az alapján választom ki, hogy meglátok-e valamit rajtuk keresztül egy olyan világból, ami a mindennapi élet felszíne alatt rejtőzik, és amit tisztábbnak, értékesebbnek képzelek, mint azt, amiben élünk.
Korunkban mindenhonnan rengeteg információ, benyomás árad felénk, s ezeket az emberek sokszor a válogatás lehetősége nélkül kénytelenek magukévá tenni. Ezért arra törekszem, hogy a gyorsan változó világban egy olyan általános viszonyítási alapot keressek és jelenítsek meg a munkáimon, amire bárki építhet, és úgy gondolom, hogy ezt magában az emberben találhatom meg. Már az egyetemen is főleg portrékat festettem, és hogy a festményeim még inkább élők, szellemmel rendelkezők legyenek, kerestem a transzparens hordozókat. Ez a törekvésem csak 2010-ben teljesedett ki, amikor rátaláltam arra az anyagra, ami lehetővé teszi annak az álomszerű atmoszférának a megjelenítését, aminek létrehozására törekedtem, hogy ez által a portréim inkább lélek-, mint szimpla emberábrázolások legyenek.
Tudom, hogy a művészettel nem lehet alapjaiban megváltoztatni a világot, de a művész feladata többek közt az, hogy megpróbálja megvilágítani, milyen az az értékesebb élet, ami felé az embereknek törekednie kell. S ezt akkor sikerülhet hitelesen megvalósítani, ha én magam sem alkuszom meg a körülményekkel, az emberek gyengeségeivel és saját hibáimmal, hanem arra törekszem, hogy jobb emberré váljak, és csak remélhetem, hogy ez tükröződik a munkáimon.

Ezen a 2 perces videón megtekinthetik hogyan készülnek Csabai Renátó művei: http://www.youtube.com/watch?v=jinbsZj2wPA