[artinfo] Hangzó képeslapok Szilícium-völgyből - Kovács Balázs (PTE-MK) előadása

Szilvia Seres szseres at c3.hu
Wed Mar 28 08:22:44 CEST 2012

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Médiaművészeti
Intézetének Média design szakja tisztelettel meghívja Önt és
barátait Kovács Balázs előadására 2012. április 5-én 18.30-ra.
  Helyszín: BKF Rózsa utcai campus, A209-es terem, 1077 Budapest,
Rózsa utca 4-6. (A bejárat a Hutyra Ferenc utca felőli oldalon
található.)
  Vizuális jelenségek, főleg álló- és mozgóképek belső
rendszerének feltérképezése, hangbéli ábrázolása számos
lehetőséggel kecsegtet a navigációs rendszerektől a multimédiás
művészeti alkotásokig. A számítógépes képanalízis és gépi
látás fejlettségének tükrében mégis szembeötlő a különféle,
ún. szonifikációs ill. audifikációs eljárások elszigetelődése
és megrekedése az elmúlt évtizedek technikai igényeinél.
Januárban lehetőségem volt egy hónapig ezen eljárások
továbbgondolásával foglalkozni, s így majdnem 31 különböző kép-
hang átalakítási módszert készítettem elő hangzó képeslapok
formájában: egy kaliforniai ösztöndíj képi emlékeit alakítottam
"hanggá" napi rendszerességgel a Sounds of Pictures projekt-blogon (http://soundsofpictures.blogspot.co
m/).
Habár megvalósításaim nem mindig meggyőzőek, érdemes őket
csoportosítani, a bennük rejlő lehetőségeket felmutatni, hiszen
alkalmazási területük a legújabb perceptuális és interaktív
megközelítések felé mutat.
  Előadásom a projekt során létrejött hangzó képeslapokat
mutatja be, különösen két olyan interaktív installációt, melyek
közvetlenül teszik lehetővé a felhasználó számára képi és
hangbéli információk összekapcsolását: ezek egyike a Hangrajzoló
("Sound Draw", http://kbalazs.periszkopradio.hu/sounddraw/), amely
lehetővé teszi, hogy filctollal papírra rajzolt formákat azonos
időben meghallgathassunk, manipuláljunk; másika pedig a
hullámformákat megrajzoló harmonográfhoz hasonló "SoundRaw".

További információ:
http://soundsofpictures.blogspot.com/
http://kbalazs.periszkopradio.hu/sounddraw/

A média design szak előadásai ingyenesek és nyitottak minden
érdeklődő számára.
Facebook event: https://www.facebook.com/events/182878118496396/
Média design csoport a Facebookon: facebook.com/recreartists