[artinfo] Kamilla napi "Aktuális Levél"

Artpool Art Research Center artpool at artpool.hu
Thu Dec 27 18:20:43 CET 2012

2012. december 28., Kamilla-nap
(Erdély Miklós "szellemi születésnapja")

Műcsarnok integrál 1998-2005-2012

http://www.artpool.hu/2012/kamilla.html

Aktuális Levél

Erdély Miklós 1986 óta (26 éve) nincs közöttünk. Életműkatalógusa sem az 1991-es székesfehérvári emlékkiállítására, sem az 1998-as reprezentatív műcsarnoki életműkiállítása alkalmából, sem azóta nem jelent meg. […]

Most, amikor a Magyar Művészeti Akadémia, Fekete György elnökletével "elfoglalja" a Műcsarnokot – számolgatni kezdem, mióta nem látható Erdély Miklós 1998-as műcsarnoki kiállításának 2005-ben elkészült feldolgozása az Artpool oldalakon – és egyáltalán mi történt a webszájttal kapcsolatosan is sokat emlegetett életműkatalógus kiadásával? – Semmi!

"Hét év telt el és eközben Erdély Miklós életművének ismerete nélkül minden elromlott" – írtam pár hete Erdély Daninak […]
"Tőlem minden mehet, ami jog-, szakszerű és profi – válaszolta –. Tudod, az a baj, hogy túl nagy az irigység – a "szakszerűség" és az "aggodalom" leplezi ezt."

Úgy döntöttem,  Erdély Miklós életműkiállításának 2005-ben elkészült webszájtját,  az eredetihez képest egy redukált formában,  csak a kiállítási eneteriőr-fotókkal (a kiállítási magyarázó szövegek nélkül) a 2012. december 28-i Kamilla nap alkalmából közzéteszem. Ez is több a semminél!

http://www.artpool.hu/Erdely/eletmu/index.html

Az "irigység" fogalma már nagyon régen nem foglalkoztatott, ezért szokásom szerint rákerestem az interneten. Rengeteg sok mindent megtudtam erről a bűnről és/vagy betegségről, ezért a gyűjtésből készítettem egy kis weboldalt amely hasznos lehet a mostani műcsarnoki Kamilla-nap mellékleteként is.

http://www.artpool.hu/2012/irigyseg.html

Koincidencia – mondaná Beke László, ugyanis a Műcsarnokban holnap, 2012. december 28-án, Kamilla napon – "Vigyázat, Műcsarnok" címmel rendeznek konferenciát a volt műcsarnoki főigazgatók, a volt miniszterek, elméleti szakemberek és művészek részvételével. Beke László művészettörténész, az 1998-as Erdély Miklós életmű kiállításnak is helyet adó volt főigazgató nem lesz jelen.

(Galántai György)

2012. december 28., Kamilla-nap
http://www.mucsarnok.hu/new_site/index.php?lang=hu&t=711&curmenu=201

--
Egy emlék:
AL Aktuális/Alternatív/Artpool Levél (1983–1985)

--
Artpool Művészetkutató Központ
1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 10.