[artinfo] Holly Streekstra: Emlékhorizont (Souvenir Horizon) ///// LUK ///// 2012. december 15. – 2013. január 27.
LOOK - Budapest
look.budapest at gmail.com
Sat Dec 15 09:03:24 CET 2012
Holly STREEKSTRA: EMLÉKHORIZONT ///// LUK – Budapest – 1065 Budapest,
Bajcsy-Zsilinszky köz 2. ///// megnyitó: 2012. december 15. – 19:00h /////
kiállítás nyitva: 2013. január 27-ig minden nap: 00:00-24:00h /////
http://www.look.org.hu/index_fordits.htm
Az emléktárgy távoli élménytöredék, ami csak eredeti környezetéből
kiragadva, az emlék őrzőjének hozzá kapcsolódó, újra és újra felelevenített
elbeszélésében válik teljessé. A romantikus budapesti városkép és a
formálódó magyar identitás által inspirált *Emlékhorizont* kulisszaszerű
interaktív installáció, ami – kihasználva a LUK sajátos adottságaiból adódó
külső és belső helyszínek közti játék lehetőségét – azonos térélménybe
foglalja a tér fogalmának különböző ellentétes megközelítéseit, úgy mint
múltbeli – jelenkori, valóságos – elképzelt, monumentális – jelentéktelen,
örök érvényű – mulandó, személyes – nyilvános terek. Távoli perspektíva és
nosztalgikus elvágyódás élményének létrehozásával az installáció ezen
ellentétek kibékítésére ösztönöz.
---
Holly STREEKSTRA: SOUVENIR HORIZON ///// LOOK – Budapest – 1065 Budapest, 2
Bajcsy-Zsilinszky köz, Hungary ///// opening: 15 December 2012 – 7 p.m.
///// open until 27 January 2013 every day round-the-clock /////
www.look.org.hu
The souvenir object is an incomplete piece of displaced experience. It is
made whole only when taken out of its original context and supported by the
invention of a reflective narrative that can be repeatedly consumed.
Inspired by the romantic Budapest landscape and the vitality of present-day
Hungarian identity, A Souvenir Horizon is a theatrical interactive
installation that represents a complex series of distinctions. The work
heightens the interplay of interior and exterior inherent in the spacial
character of LOOK, while further emphasizing the separate modalities of
space such as: past vs. present, reality vs. fiction, monumental vs.
minute, flexible vs. unyielding, and private vs. public. Through the
perspective of distanced experience and nostalgic longing, the work acts as
a prompt to imagine ways to unify these divisions.**
More information about the Artinfo
mailing list