[artinfo] Godot Galéria - A körte, a vágy és a kétely

waiting at godot.hu waiting at godot.hu
Thu Oct 27 02:17:25 CEST 2011

Erre a linkre kattintva képekkel is megtekintheti hírlevelünket: http://godot.hu/kovetkezo_kiallitas/a_korte_a_vagy_es_a_ketely.html

A körte, a vágy és a kétely

Palkó Tibor, Szotyory László és Agnes von Uray

Inda Galéria, Godot Galéria és Várfok Galéria

Megtekinthetõ: 2011. november 3-26-ig

Megnyitó: 2011. november 2-án 20 órakor

Megnyitja: Rieder Gábor, mûvészettörténész

Kurátor: Veszprémi Sára

Hosszú, magányos utazások a kietlen amerikai tájakon, indulattól fûtött pofonok és a bús csoportokba verõdött körték. Vajon mi bennük a közös?

''Minden gyerek rajzol..., én pedig nem hagytam abba. Most is azért rajzolok és festek, mint gyerekkoromban, hogy erõsebben átélhessem, amit elképzelek.'' - Szotyory László (http://www.ismertseg.hu/Szotyory-Laszlo-interju)

Agnes von Uray, Palkó Tibor és Szotyory László a Godot Galériában megrendezésre kerülõ csoportos kiállításnak egyik legfõbb apropója három kereskedelmi galéria közös munkája. Az Inda Galéria, a Godot Galéria és a Várok Galéria ezzel az eseménnyel egy olyan követendõ példát mutat a magyarországi képzõmûvészeti szcéna számára, melyre régóta várunk. A gyönyörködtetés, a festõmûvészet által, az a közös cél, mely mindezt lehetõvé teszi. Az összefogás remélhetõleg nem egyszeri, rendhagyó kiállításként vonul be a képzõmûvészeti életbe. A cél az, hogy más galériák is kedvükre válogassanak szerzõdött mûvészeik közül, így létrehozva egy valóban lendületes vérkeringést.

''Nõiségemet, kérdéseimet, kételyeimet járom körbe. Próbálom megfogalmazni azt, ami a lelkiismeretem mélyén formálódik.'' - Agnes von Uray
(http://www.indagaleria.hu/muveszek/agnes-von-uray)

A kiállítás tematikai szempontja a 21. század kortárs zûrzavarában megmutatni, hogy még ma is létezik, sõt virágzik, a klasszikus értelemben vett figurális festõmûvészet. Az erõs ecsetkezelések, bátran alkalmazott színek, határozott vonalvezetések. Mindezek alakokba és szubjektumokba konkretizálódnak.

''Utálom, ha felidegesít, hogy nincs hígítóm, de megszeretem ezt az állapotot, szeretek ideges lenni, ez az, amikor történik valami.'' - Palkó Tibor
(Palkó Tibor, Képek, 1987-1990)

A mûvészek vágyai és kételyei, az emberi kapcsolatok pillérei a tárlat összes mûvének meghatározói. Minden táj, minden jelenet egy-egy megélt emlékfoszlányt vált valóssá. Határ a végtelen fantázia, mint filmjelenetek, amerikai sorozatok képkockái. A mûveket egyszerre jellemzi a pátosz és az erotikus hangulat.

Külön köszönet a cARTc Egyesületnek!

Godot Galéria
1114 Budapest, Bartók Béla út 11-13.
www.godot.hu