[artinfo] State of Images. The Media Pioneers Zbigniew Rybczyński and Gábor Bódy

Éva Kozma kozmaeva at gmail.com
Tue Oct 25 23:15:19 CEST 2011

 *Meghívó*

A *BLICK \ WECHSEL* programsorozat és a *Der Stand der Bilder. Die
Medienpioniere Zbigniew Rybczyński und Gábor Bódy* (A képek állása. A
médiaművészet úttörői - Zbigniew Rybczyński és Bódy Gábor) megnyitójára
*Akademie der Künste, Hanseatenweg, Berlin*
http://www.adk.de/blickwechsel/
http://www.adk.de/de/projekte/2011/blickwechsel/medienkunst.htm
* *
*2011. Október 27. Csütörtök, 19.30 *
*Studio, Akademie der Künste, Hanseatenweg*

*Köszöntő: Klaus Staeck*
Az Akademie der Künste elnöke**
* *
*Bevezető: Tomasz Dąbrowski*
A berlini Lengyel Intézet igazgatója
* *
Az European Workshop for Contemporary Music (EWCM) koncertje:
Jagoda Szmytka *Just before after point-line-seven *2010
Dariusz Przybylski *Inexprimable *2007
Agata Zubel *Ulicami ludzkiego miasti *(*The Streets of a Human City) *2011
DE
Vezényel: Rüdiger Bohn

*Kiállításmegnyitó:*
* *
*Johannes Odenthal*
Az Akademie der Künste programvezetője

*Can Togay János*
A Collegium Hungaricum Berlin igazgatója

*Siegfried Zielinski*
Médiumarcheológus, a kiállítás kezdeményezője, az Akademie der Künste tagja

*Der Stand der Bilder. Die Medienpionieren Zbigniew Rybczyński und Gábor
Bódy*
*State of Images. The Media Pioneers Zbigniew Rybczyński and Gábor Bódy*** *
*
*A képek állása. A médiaművészet úttörői - Zbigniew Rybczyński és Bódy Gábor
** ***
*Akademie der Künste, Berlin, *Hanseatenweg, Halle 2
*2011. 10. 28 - 2012. 1.1.*
Kuratoren/Curators: Piotr Krajewski (WRO ART Center, Wrocław) und/and  Miklós
Peternák C3: Center for Culture & Communication Foundation, Budapest)
Konzeptentwicklung/concept
development: Siegfried Zielinski (Universität der Künste Berlin) In
Kooperation mit/in cooperation with WRO Art Center, Wrocław und/and C3,
Budapest
http://www.adk.de/de/aktuell/veranstaltungen/index.htm?we_objectID=30363
http://www.hungaricum.de/programm/programm/events/1186.html

*2012. Január - Június: **ZKM / Zentrum für Kunst und Medientechnlologie
Karlsruhe***

WRO Center: http://www.wrocenter.pl/en/
C3 Alapítvány: http://www.c3.hu/index.html
CHB http://www.hungaricum.de/
ZKM /Zentrum für Kunst und Medientechnlologie Karlsruhe, http://www.zkm.de/

Bódy Gábor (1946-1985) és Zbigniew Rybczyński (*1949, Wroclaw) soha nem
találkoztak egymással. A berlini Akademie der Künste október végén a német
fővárosban nyíló, a két művész életművét közösen bemutató nagyszabású
kiállítása most mégis módot ad erre. A kiállítást kísérő programok:
*VETÍTÉSEK, ELŐADÁSOK*
* *
*Október 29. Hanseatenweg, Studio: **Filmprogramm Zbigniew Rybczyński*
14.00       Plamuz, 35mm, Polen 1973, 9:38
                The Orchestra, HDTV, 1990, 57:11
                Tango, 35mm, Polen 1980, 8:14

17.00       Take Five, 35mm, PWSFTviT Łódź, Poland, 1972, 3:36
                Diana D by Chuck Mangione, music video for CBS Records,
1984, 4:00
                Imagine, HDTV, music by John Lennon, 1987, 4:30
                Kafka, HDTV, Telemax/Les Editions Audiovisuelles, 1992,
deutsch untertitelt 52:16
                Zupa, 35mm, Se-Ma-For, Poland, 1974, 8:22

19.00       The Fourth Dimension excerpt, 35mm/video,1988, 4:00
                Oj! Nie mogę się zatrzymać! [Oh! I Can't Stop!], Se-Ma-For,
Poland, 1975, 9:56
                Weg zum Nachbarn (für Kurzfilmtage Oberhausen), Se-Ma-For,
Poland ,1976, 2:30
                My Window, 35mm, Signal Film, Vienna, Austria, 1979, 2:26
                Discret Charm of Diplomacy, video, The NEW SHOW NBC TV,
1984, 2:56
                Swięto (Holiday), 35mm, Se-Ma-For, Poland, 1976, 9:38
                Kwadrat, 35mm, PWSFTviT Łódź, Poland, 1972, 4:44
                Media,  35mm, Se-Ma-For, Poland, 1980, 1:36
                Nowa Książka (New Book), 35mm short, Se-Ma-For, Poland,
1975, 10:26
                Steps,video/35mm, Zbig Vision, KCTA-TV(PBS), Channel Four,
1987, deutsch untertitelt, 26:00

20.30 *Zbigniew Rybczyński előadása* (angol nyelven). Beszélgető partnerek:
Siegfried Zielinski és Piotr Krajewski

*Október 30. Hanseatenweg, Studio: **Filmprogramm Gábor Bódy (I)***
Bevezeti: Dr. Beke László
15.00       Négy bagatell (Four Bagatelles), s/w, 35mm, Balázs Béla Stúdió,
Ungarn 1972-75, 28 Min.
                A harmadik (The Third), s/w, 35mm, Balázs Béla Stúdió,
Ungarn 1971, 50 Min.
                Mozgástanulmányok (Motion Studies) 1880-1980, (Hommage to
Eadweard Muybridge), Farbe, 35mm,  Híradó és Dokumentumfilm Stúdió, Ungarn
1980 , 18 Min.
17.00       Psyche (Nárcisz és Psyché / Narziß und Psyche), Farbe, 35 mm,
Hunnia Stúdió, MTV, 1980, 261 Min. Három részes, újonnan restaurált,
digitális változat
http://www.adk.de/de/aktuell/veranstaltungen/index.htm?we_objectID=30435

*November 20. Hanseatenweg, Studio: **Filmprogramm Gábor Bódy (II)***
Bevezeti: Hámos Gusztáv
13.00       Der Dämon in Berlin, 1982, 28 Min
                Either/or in Chinatown, 1985, 37 Min
                E.M.A.N. Anthology, 1985, 60 Min
15.30       Hogyan verekedett meg Jappe és Do Escobar után a világ (After
Jappe and Do Escobar fought how did the world come to fight), 1974, 40 Min
                Vidovszky László: Aldrin, 1976, [UTF-8?]14’ (Kamera: Gábor
Bódy)
                Bódy Gábor [UTF-8?]– Tímár Péter: Privát történelem
(Private History), 1978, 25 Min
17.00       Amerikai Anzix (American Torso), 1975, 104 Min
19.00       Kutya éji dala (Dog's Night Song), 1983, 147 Min

*December, 6. kedd, 18-22.00, Ausstellungshalle, Hanseatenweg, Berlin*
*Beszélgetés a Der Stand der Bilder. Die Medienpioniere Zbigniew Rybczyński
und Gábor Bódy *
*kiállítás kapcsán. *Résztvevők: Oksana Bulgakova (filmtörténész), Egon
Bunne (médiaművész), Christoph Dreher (író, filmkészítő, zenész, Stuttgart),
Forgách András (író, fordító, Budapest), Ulrich Gregor (filmtörténész),
Hámos Gusztáv (médiaművész), Ulrike Ottinger (filmkészítő), Siegfried
Zielinski (médiumarcheológus, a Stand der Bilder kiállítás kezdeményezője).*
*http://www.adk.de/de/aktuell/veranstaltungen/index.htm?we_objectID=30474