[artinfo] Hosszított nyitva tartással, tárlatvezetésekkel és irodalmi programmal zár vasárnap a Bizottság kiállítás

mucsarnok at mucsarnok.hu mucsarnok at mucsarnok.hu
Thu Nov 10 15:36:00 CET 2011

"Szerelem, szerelem, szerelem
Köpni kell, phüj"
Hosszított nyitva tartással, tárlatvezetésekkel és irodalmi programmal zár
vasárnap a Bizottság kiállítás
Bereményi Géza, Szilasi László és az Ági és a Fiúk a Műcsarnokban

Már csak néhány nap, és a Bizottság elhagyja a Műcsarnokot. A kiállítás
zárónapján, november 13-án, vasárnap hosszított nyitva tartással este 10
óráig várjuk a látogatokat. Délután a kiállítás két kurátora, 15 órától
Készman József, 17 órától Gulyás Gábor tart tárlatvezetést.

A Bizottság-kiállításhoz kapcsolódó Lehetnék én is kamikaze című irodalmi és
zenei sorozat, melyen 24 kortárs magyar író és 12 zenekar vett részt, az
utóbbi évek egyik legsikeresebb és leglátogatottabb irodalmi rendezvénye
lett. 19 órától Bereményi Géza és Szilasi László felolvasásával, valamint az
Ági és a Fiúk koncertjével ér véget a sorozat, a kiállítás záróaktusaként.

"Minek? Minek? Minek? Minek?" - a Bizottság kérdésére válaszoljon egy
Bereményi-dalszöveg: "Mióta a világ varázstalanítva lett, / mióta minden
banális óraszerkezet, / megfejtett világból csak téged nem értelek, / a
megfejtett égbolt miattad maradt végtelen. / Mindennek árát mióta jól tudom,
/ a te értéked messze van, túl a számokon. / Kívánom a tested, csak azt nem
érthetem, / minden részéből miért az arcod kell nekem. / Magasba száll a
kenyér ára, / ólommal telve a pára, // de azt, hogy téged nem értelek, /
hogy is köszönjem meg neked / azt, hogy szeretlek." Ám, ha ez sem lenne
elég, Cseh Tamás alkotótársa, a filmforgatókönyveiről is jól ismert
Bereményi Géza szerelmi meséi mellett hallgassák meg az esten a nemrég
regénnyel jelentkező irodalomtudós, Szilasi László történeteit is. Noha
Szentek hárfája című regényében még csak a Békéscsaba iránt érzett
szerelméről vall, korábban Németh Gábor társaként, Poletti Lénárd néven már
elárult egyet s mást a szív titkairól, és ez feltehetőleg most sem lesz
másként.

Az Ági és a Fiúk a Kontroll Csoport egyik utódzenekara. Bárdos Deák Ágnes
hozta létre 1986-ban, miután kilépett a Müller Péter által alapított
Sziámiból. Ági mellett a "fiúk" a zenekar fennállása alatt folyamatosan
cserélődtek. A 80-as évek underground kultúráját nemcsak a kollektív
emlékezet, de az Ági és Fiúk állandóan változó kollektívája is őrzi, olyan
autentikus zenésztársak játszottak már a zenekarban, mint Újvári János, a
Kontroll Csoport legendás szaxofonosa, vagy Tóth Zoltán Spenót, Dénes József
Dönci és Hajnóczy Árpád.

A zenekar tagjai: Bárdos Deák Ági, Horváth Bálint, Bujdosó János, Rózsa
István, Dudás Zsombor

moderator: Lévai Balázs
sorozatszerkesztő: Keresztury Tibor

Minden érdeklődőt szeretettel vár a Műcsarnok!