[artinfo] meghívó

Gyergyádesz László(né) gyergyadeszzsu at t-online.hu
Sun Nov 6 13:48:16 CET 2011

A Tóth Menyhért Alapítvány és a

"Cifrapalota" Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat

Kecskeméti Képtára és Kiállítóhelye

tisztelettel meghívja Önt és barátait a

Tóth Menyhért-ösztöndíjasok

2000-2011

címmel megrendezett csoportos képzőművészeti kiállítás megnyitójára

2011. november 9-én, szerdán 16 órára

a Cifrapalotába (Kecskemét, Rákóczi út 1.)

A hagyományos megnyitói beszédek helyett Károlyi Zsigmond festőművésszel,

a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanszékvezető egyetemi tanárával és

Simon Magdolna művészettörténésszel, a Tóth Menyhért Alapítvány kuratóriumának elnökével

beszélget ifj. Gyergyádesz László művészettörténész, a kiállítás rendezője

Kiállító művészek: Hatházi László András § Schaller István § Csató József § Gáspár Eszter

Mara Kinga Villő § Lenkes Ildikó § Thuróczy Zoltán § Karner Gábor

Gyergyádesz Mihály § Tőkés Réka § Szabó Kristóf § Bartus Ferenc § Herold Anikó

A kiállítást támogatta a Tóth Menyhért Alapítvány.

A kiállítás megtekinthető december 18-ig, hétfő kivételével naponta 10-17 óráig.

A Tóth Menyhért művészeti ösztöndíjat 1994 óta adományozza évente az arra érdemes festőművész szakos egyetemistának a kecskeméti székhelyű Tóth Menyhért Alapítvány. Az alapítvány székhelye nem véletlenül Kecskeméten van, hiszen a "Cifrapalota" Bács- Kiskun Megyei Önkormányzat Kecskeméti Képtára és Kiállítóhelye őrzi a miskei festőművész életművének több mint 90 százalékát. A korábbi (1994-1999) ösztöndíjasok összefoglaló kiállítását legutóbb 2000. október 4-29. között láthatta a közönség, szintén a Cifrapalotában. 2008 óta már nem csak a Magyar Képzőművészeti Egyetem, hanem a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának hallgatói is pályázhatnak. Az alkotók többsége pályakezdő művész. A kiállításon a legújabb alkotásaikat tárják a nagyközönség elé.