[artinfo] sajtokozlemeny_dunaujvarosi_fotobiennale_2011

ICA-D info at ica-d.hu
Tue Aug 30 22:24:08 CEST 2011

SAJTÓKÖZLEMÉNY

A Fotografus.hu - Alapítvány a Magyar Fotográfiáért
szervezésében 2007 és 2009 után idén harmadik alkalommal kerül
megrendezésre a Dunaújvárosi Fotóbiennále (a DFB 2011)

rendezvénysorozat célja a hazai kortárs alkotói fotográfia legújabb
generációjának széles körben való bemutatása a szakma és az érdeklődők
számára egyaránt. A pályázaton saját munkával részt vehetett minden
1976. január 1. után született, vagy alkotói pályája elején levő magyar
fotográfus. A zsűri tagjai a Fotografus.hu Alapítvány képviseletében
Böröczfy Virág művészettörténész, Gulyás Miklós Balogh Rudolf-díjas
fotográfus, a MOME docense, valamint Rajcsányi Artúr fotográfusok
voltak. A válogatás eredeti koncepciója szerint a zsűri nem a művek
műfaja és technikája alapján válogatott, hanem kizárólag a beadott
pályaművek szakmai színvonalára koncentrált. Így a 2011-es rendezvényre
több mint 100 pályázó közül 54 fiatalt, illetve még pályája elején járó
alkotót választottak ki, ezáltal teremtve számukra a Biennále keretein
belül bemutatkozási lehetőséget.

A programok időpontja és
helyszíne

Megnyitó: 2011. szeptember 10., szombat

11 óra: Vernisszázs,
Kortárs Művészeti Intézet - Dunaújváros (ICA-D)
 Köszöntőt mond:
Szoboszlai János, az ICA-D művészeti vezetője
 A rendezvényt megnyitja:
Gerhes Gábor, képzőművész

12 óra: Kortárs Művészeti Intézet -
Pincegaléria (ICA-D)
A Kaposvári Egyetem Művészeti Kara fotó szakos
hallgatóinak kiállítása
 A kiállítást megnyitja Baki Péter adjunktus, a
Kaposvári Egyetem Művészeti Kar Fotóművészeti Tanszék vezetője

15 óra:
Széchenyi István Gimnázium - Szivacs Galéria
 A kiállítást megnyitja:
Nyulasi Zsolt újságíró

16 óra: Munkásművelődési Központ, Kassák
Galéria
 A kiállítást megnyitja: Soós Andrea, a MOME művészetelmélet
szakos hallgatója

Nyitva: A rendezvény 2011. szeptember 10. és október
14. között látogatható, a kiállítóhelyek nyitvatartási
idejében

Esemény: Október 1-én 11 órától a DFB 2011 szakmai napján, a
Fiatalok Fotóművészeti Stúdiója szervezésében alternatív város- és
tárlatvezetést tartanak, valamint 17 órakor kerül sor az
eredményhirdetésre és a Biennále fődíjának átadására is.

Támogató:
Nemzeti Kulturális Alap

A mellékelt fotót Iván Ádám készítette.

kiállítások helyszínei

A Dunaújvárosi Fotóbiennále 6 helyszínen, 10
kiállítótérben várja a látogatókat:

Kortárs Művészeti Intézet
(www.ica-d.hu)

Intercisa Múzeum
(www.museum.hu/museum/index_hu.php?ID=322)

Bartók Kamaraszínház és
Művészetek Háza (www.bartokszinhaz.hu/)

Dunaújvárosi Főiskola
(www.duf.hu/)

Széchenyi István Gimnázium - Szivacs Galéria
(portal.szig-dujv.hu)

Munkásművelődési Központ - Kassák Galéria
(www.mmkkht.hu/)