[artinfo] Meghívó - Szalay Péter László: Nekem lámpást adott ...

Nádudvari Noémi noinad at gmail.com
Fri Mar 19 15:33:32 CET 2010

  Az APRoPODIUM galéria következő kiállítása:

*Szalay Péter László: Nekem lámpást adott ...*
egyéni kiállítás

megnyitó: *2010. március 24. (szerda) 19.00*
megnyitja: *Tímár Péter*, filmrendező
                *Ben and BCS*

megtekinthető: *2010. március 25 - április 13.*
                      hétfő-péntek: 14.00-18.00.

helyszín: *APRoPODIUM galéria*
              Bp., IX. ker., Ráday u. 9.
              www.apropodium.hu

A kiállításról:

Szalay Péter László a Moholy Nagy Művészeti Egyetem végzős hallgatója. Első
önálló kiállítására készül az APRoPODIUM Galériában 2010. március 24-től
április 13-ig. A galériában kiállítandó Nekem lámpást adott ...című sorozatát
hosszú záridős kültéri fotók alkotják.

Fényfejű figurái a sorozat képkockáin, különböző helyzetekben, díszletekben,
környezetben, hol egyedül, hol társakkal jelennek meg, de minden egyes képen
idegenség érzésünk támad, a figura, az alak, az individuum számkivetett.
Magány és társas magány (érzete) váltakozik a képeken, ahogyan sok esetben a
mindennapjainkat is éljük.

A legtöbb kép esetében a kompozíció jó előre kidolgozott, átgondolt, a
helyszínek hosszas utánajárás után kerültek kiválasztásra, azonban akad
spontán beállítású is, mely a pillanat hevében született, szinte a
véletlennek köszönhetően. Ez a kettősség teszi még izgalmasabbá és
kiegyensúlyozottabbá a szériát.

A képkockákon a fény takar, noha eredeti funkciója megvilágítani a dolgokat,
segíteni a látást. Itt pont az ellenkezője történik, a személyiséget, az
egyént legjobban kifejező részt, az arcot láthatatlanná teszi. Maguk a
beállítások, fényviszonyok sem a betekintést, éles látást segítik elő.
Egyszerre nyerünk betekintést és záródunk ki az adott pillanatból, mondhatni
a sötétben tapogatózik a szemünk, keres és talál ... A fényforrások és az
agyunk, képzeletünk segítségével megkreálhatjuk saját olvasatunkat a sorozat
szikrázó fényfejű hőseiről, avagy antihőseiről.

Sok szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt Szalay Péter László Nekem
lámpást adott ... című önálló kiállítására.

Üdvözlettel,

Nádudvari Noémi

0630/754-8320