[artinfo] DIE HARD KIÁLLÍLIÁS almásy-verebics-bánki-menyhárt

akos bánki akosbanki at gmail.com
Tue Nov 10 09:55:39 CET 2009

Sok szeretettel meghívjuk a
**
*Boulevard és Brezsnyev Galériába*
**
*2009. november 13-án* (pénteken) *19 órára a *
**
DIE HARD
**
 című kiállítás megnyitójára!

Almásy Ottília-Verebics Ágnes-Bánki Ákos-Menyhárt Tamás

a kiállítást bevezeti: Paksi Endre Lehel
 **

**Telefonbeszélgetés egy friss halottal

Ma már meg sem halunk, csak élet van; bár az inkább hasonlít a
halálhoz, gondolta volna? Hogyhogy hogy értem ezt? Igen, jól
emlékszik, voltam már halott, persze. Azóta - onnan - tudom, hogy az
élet milyen, és közben ez itt mi. Nem tudom, lehet, hogy azért
kussolnak mostanság a halálról és azért van az, hogy azt mondhatjuk,
hogy ma már meg sem halunk, s csak élet van, mert mostanra látták be
az emberek, hogy mégsem csak test volnánk és már... Igen, hallottam
ilyen irányú klinikai kutatásokról, borzasztó komolytalannak tartom
őket. Még hogy fényképezőgépeket tesznek az elfekvők plafonjára, mert
akkor azt a nézőpontot fotografálják, amit az elszálló lélek
valahogyan még egy optikai érzékkel fölfog, hát maga szerint ez nem
mulatságos kissé? Persze, brit tudósok. Nők! ... Ööö elnézést, ne
haragudjon, pedig ha nevetett volna, az biztos segít - még egyszer
elnézést kérek. Rokonok vannak? Az baj. Hiányzik valami, vagy mit akar
még itt ebben a cirkuszban? Nem érzi, hogy ez itt cirkusz, csepűrágás,
és olyan mértékben súlytalan, hogy... értem. Á, szerintem nem fog
újraszületni, mi van, szerelmeskedő párokat lát? Mennyien vannak? Ne
haragudjon, de nem tudok segíteni, pláne ha éppen a porondra kíván
visszatérni, semmit sem szoktam ígérgetni, de ezt most ígérhetem, hogy
ha Ön mégis... jó, ne haragudjon, persze. Van magának szíve? Hát, valami
olyan, ahol vonzalmat érez. Onnan nézze, hogy amit maga körül lát, az
valójában csak csoda által egybetartott, valójában már pernyévé égett
papírmasé, amit ugyanaz a csoda, ami eddig színleg összetartotta, egy
fuvallatként elsodorja nyom nélkül, ez a vonzalom... na végre lerakta.
Szóval ott tartottam, hogy amióta

* A kiállítás megtekinthető: 2009. november 25-ig*
*
 Nyitvatartás: H-SZ: 15.00-20.00
*

* Boulevard és Brezsnyev Galéria:*