[artinfo] Everything will flow - Ogi '55 jubileumi koncert

Szilvia Seres szseres at c3.hu
Sun Nov 8 13:06:53 CET 2009

Everything will flow - Ogi '55 jubileumi koncert

Host:
Peter Ogi
Type:
Music/Arts - Concert
Network:
Global
Start Time:
Wednesday, November 18, 2009 at 8:00pm
End Time:
Thursday, November 19, 2009 at 12:00am
Location:
Millenáris Teátrum
”Régi és új dalokat hallottam, melyeknek van mondanivalójuk és
láttam, sokaság vesz körül, és hallottam, hogy minden dal Egy dal,
gazdag élet, sok baráttal. Erről szól a közeledő esemény, amely
nem csak engem ünnepel. Egyetlen nap az élet, de ez egy ’Örök
Nap’, és minden áramlik tovább: ’Everything will flow’…egy
pillanat aminek soha sincs vége.”

Peter Ogi az első magyar punkzenekar, a legendás Spions alapító
tagja, az elmúlt bő három évtizedben élt Budapesten, Londonban,
Párizsban és New Yorkban; a kilencvenes évek óta ismét Budapesten
él és alkot. Dolgozott Peter Gabriellel, Boy George-dzsal, Kate Bush-
sal vagy a Sex Pistols producer-menedzserével, Malcolm McLarennel.
Dalszerzői-zeneszerzői pályafutása a komolyzenétől és punk-
rocktól a pop- és rockzenén át a folkig, a world musicig és az
egyszálgitáros városi dalokig ível. Ogi ötvenötödik
születésnapját és pályafutásának 35 éves évfordulóját
jubileumi koncerttel ünnepli november 18-án a Millenáris Teátrumban.

”Életem nagy részét más és más világokban éltem, emlékezve
és megújulva, mint egy kozmikus morze-üzenet. Régi és új
barátaimmal tudjuk, hogy a kék bolygó a lelkünkre lett bízva és
az űrhajós a földre térhet…”

Ogi e különleges koncertre különleges zenészgárdát és színes
vendégsereget gyűjtött maga köré. Zenei időutazására olyan
neves előadók kísérik el, mint Földes László Hobo, Somló
Tamás, Kiss Tibor (Quimby), Péterfy Bori (Péterfy Bori&Love Band),
Müller Péter Sziámi, Kardos-Horváth János (Kaukázus), Jamie
Winchester, Soma, Pierrot, Menyhárt Jenő (Európa Kiadó), Leskovics
Gábor Lecsó (PUF, Kiscsillag), Víg Mihály (Balaton), Varga Livius
(Quimby), Bocskor Bíborka (Megasztár, Magashegyi Underground),
Barbara, Záhonyi Enikő (Sziámi, Lidérc!), Szalai Anesz.

A zenei kíséretet és a változatosságot a hagyományos rockzenekar
mellett - Nagy János (billentyűk), Szappanos György (basszusgitár),
Antoni Arnold (gitár), Banai Szilárd (dob) - számos vendégzenész
és a háttérvokál biztosítja. Közreműködik: Másik János
(bandoneon), Balogh Kálmán (cimbalom), Németh Alajos
(basszusgitár), Frankie Látó (hegedű), Molnár Balázs (gitár),
Temesvári Balázs (gitár), Lőrincz György (szaxofon), Molnár
László (gitár) és Mihola Péter (vokál). Peter Ogi estjén
felcsendülnek a hetvenes évek legendás art-punk zenekara, a Spions
számai; Ogi londoni, párizsi, New York-i zenei világa (Backlash,
Central Europe) és budapesti világzenés, sanzonos repertoárja.

Az est látványelemekkel, táncelőadással bővített színpadi show.
A színpadi táncjeleneteket és a performance jellegű modern táncot
Kulcsár-Vajda Enikő (táncművész) koreografálja, a
látványtervezésben a Cinetrip segédkezik.

”Ha valaki egész életét abban az elszánt tudatban élte, hogy a
„világ valahogy nincs rendjén“, hogy „sehogy se jó ez így“
és egy reggel mégis gyanúsan vidáman, fiatal hittel, erővel,
bizakodva arra ébred, hogy végül is „jól van ez így“, akkor
kapja elő rég porosodó, elfelejtett csillagnaptárát és
ellenőrizze a napot, mert valószínű, hogy 55 éves.”

Az előadásról felvétel készül, mely dvd formájában
terjesztésre kerül.

Helyszín: Millenáris Teátrum
http://www.millenaris.hu