[artinfo] Papp Tibor könyvbemutatója - 2009.05.25.

Csóka Edina ecsoka at mucsarnok.hu
Fri May 22 09:40:09 CEST 2009

A Magyar Műhely Kiadó és a Magyar Írószövetség Avantgárd Szakosztálya

szeretettel meghívja

Papp Tibor

AVANTGÁRD SZEMMEL - Zatkine-től Záborszkyig

című új kötetének bemutatójára
2009. május 25-én hétfőn 18.30-ra az Írószövetség klubjába (1062 Budapest, Bajza utca 18.)

Bemutatja: Beke László művészettörténész

Házigazda: Szombathy Bálint

"Jelen könyvemben a felfedező utazókhoz hasonlóan igyekeztem szavakba foglalni a képzőművészettel kapcsolatos benyomásaimat: a leglelkemben mindig istenként tisztelt Cézanne kiállításának megrendítő élményét, a párizsi képzőművészeti nagyvásáron látottakat, a konkrét költészet egyik legjelentősebb képviselőjének, Heinz Gappmayrnek budapesti kiállításán megnyitóként elhangzott szövegemet, a fotós Zaránd Gyula párizsi kiállítását bevezető mondataimat és befejezésül a párizsi Défense-negyed becserkészése alkalmából összeszedett, művészettel kapcsolatos morzsákat.

Nem műtörténészként, hanem költőként, a tudományosság homlokszorító vaspántjai nélkül éltem meg mindazt, amiről írtam. Remélem, sikerült láthatóvá tennem, hogy az avantgárd kíváncsiság rendületlenül, mindennemű művészet feltárt és feltáratlan földrészei felett mindig az új, mindig az ismeretlen felé húzó motorként működik bennünk."

Papp Tibor író, költő, tipográfus 1936-ban született Tokajban. Az 1956-os forradalom után Belgiumban, 1961 óta Párizsban él. 1992-től  újra budapesti lakos is. 1962-ben egyik alapítója a Magyar Műhelynek, 1989-ben a világ első számítógépen működő folyóiratának, az alire-nak egyik elindítója, szerkesztője. József Attila-díjas.

Magyar Műhely Kiadó, 2009, 160 oldal, 1950 Ft