[artinfo] [N&n galeria] meghívó az N&n galéria halász andrás: budapest fürdováros címu kiállítására - invitation to the exhibit andrás halász: budapest - city of spas at the N&n gallery

Szilvia Seres szseres at c3.hu
Mon Jun 29 08:22:11 CEST 2009



Begin forwarded message:

> From: galéria <galeria at nagybalint.hu>
> Date: 2009. június 29. 0:04:34 GMT+02:00
> To: "N&n levelezolista" <nnngaleria at lists.c3.hu>
> Subject: [N&n galeria] meghívó az N&n galéria halász andrás:  
> budapest fürdováros címu kiállítására  - invitation to the  
> exhibit andrás halász: budapest - city of spas at the N&n gallery
> Reply-To: galeria at nagybalint.hu
>
>
>
> az N&n galéria tisztelettel meghívja önt és barátait
> a molnár farkas és gyarmarthy katalin terembe
> 2009. június 30-án, kedden 18 órára
>
> the N&n gallery cordially invites you and your friends
> to the farkas molnár and katalin gyarmathy halls
> on 30th june 2009, on tuesday at 6 pm
> to the opening of the exhibition
>
> budapest fürdőváros • budapest - city of spas
> halász andrás
> a kiállítást megnyitja a szerző • the exhibition will be opened  
> by the author
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> halász andrás festőművész, a budapesti magyar képzőművészeti  
> főiskolán diplomázott festő és képgrafika szakon 1976-ban. a  
> hetvenes években a magyarországi progresszív szellemű művészeti  
> életnek volt a vezető figurája. már a főiskolai években  
> szervezője volt a rózsa-kör elnevezésű avantgárd  
> csoportosulásnak, amely a rózsa eszpresszóban tartott fluxus  
> jellegű bemutatókat. a főiskola elvégzése után sokféle műfajt  
> kipróbált, fotogramokat, grafikákat, konceptuális munkákat  
> készített és performance-okat rendezett, rendszeresen szerepelt  
> alternatív klubokban, művelődési házakban, valamint  
> magánlakásokban rendezett kiállításokon. első egyéni  
> kiállítására a székesfehérvári ifjúsági házban került sor  
> l978-ban, ahol fotóit és fotógramjait az érdek fogalma köré  
> rendezve mutatta be. ugyanebben az évben a bercsényi klubban  
> károlyi zsigmond festőművésszel közösen hiány címmel  
> rendezett filozofikus tartalmú environmentet. 1979-ben vallás  
> címmel egy háromrészes kiállítás- és performance-sorozat  
> keretében szintén fotogramokat mutatott be. ez utolsó  
> magyarországi kiállítása is volt egyben, még abban az évben  
> először párizsba majd new yorkba emigrált.
> new yorkban kezdett el igazán festészettel foglalkozni. l982-ben  
> elnyerte a PS 1 /project studios one/ nemzetközi művészház  
> kétéves ösztöndíját, amely az ösztöndíj mellett műtermet  
> és rendszeres bemutatkozási lehetőséget is biztosított. a  
> kilencvenes évek elején a játék, a szerencsejáték, mint  
> konkrét élmény és mint világ-modell vagy sorsmetafora több  
> művének meghatározó témája volt. computer-grafikai sorozata a  
> szerencsejátékban rejlő, a valószínűségre és a véletlenre  
> vonatkozó matematikai-fizikai-filozófiai összefüggések képi  
> megjelenítése volt.
> egész más formában jelent meg a játék témája a biliárd- 
> festményeken. egy olyan új festői koncepciót valósított meg,  
> amelyben a valóság és annak ábrázolása alig választható el  
> egymástól: a biliárdasztal méretű, zöld biliárd-posztóra  
> festett képsor hol a jelen időben történő valóságos biliárd- 
> játszma közvetlen lenyomatának, hol a játék expresszív képi  
> ábrázolásának tűnik.
> egyetemi évei előtti katonaélményeire emlékezett a keki színű  
> pokrócokra festett alvó katonák-sorozattal. ezt a témát computer- 
> grafikában és egy önéletrajzi dokumentumregényben is  
> feldolgozta,new york is my vietnam címmel. művei több new york-i  
> galériában szerepeltek, többek között azokban az east village-i   
> galériákban, amelyek a nyolcvanas években a legprogresszívebb,  
> legfrisebb irányzatokat mutatták be. /arts and commerce, 1983; la  
> galerie en el bohio, l985; walter thorne, 1987; richard anderson  
> gallery, 1990; janos gat gallery, l993/.
> 1995-ben a budapesti ernst múzeum rendezte meg retrospektív  
> kiállítását, amelyen a korábbi munkák mellett új festmények  
> is szerepeltek.
> a kilencvenes évek végétől festészetéből fokozatosan elhagyja  
> a koncepciót, tartalmat és a tiszta festői látványra  
> koncentrál. 1997-től számítható máig tartó legújabb,  
> csendéletek-periódusa. környezetében található hétköznapi,  
> közönséges tárgyakból /asztal, szék, létra, festékesvödör,  
> rezsó lábassal, ruhadarab, ruhásszekrény, computer, tekercs  
> vászon, mosógép, bubblewrap tekercs, műanyag palack/ állítja  
> össze szikár kompozícióit. új képeit a new york-i D.U.M.B.O. /a  
> down under the manhattan bridge overpass/ elnevezésű, a brooklyn- 
> híd környéki új művésznegyedben bérelt műtermében kedte  
> festeni és ugyanitt mutatta be őket az ún. open studios keretében.
> 2002 óta a halász andrás antwerpenben és budapesten él,  
> legújabb képei főleg ezen a két helyen láthatóak /artist’s  
> studio, antwerpen, 2004; 1st floor gallery, antwerpen, 2005; boycott  
> art gallery, brussels, 2006; start galéria, budapest, 2006/.
> jelenleg a budapesti magyar képzőművészeti egyetemen tanít  
> festészetet.
> simon zsuzsa összeállítása alapján
>
>
>
> andras halász, painter finished his studies at the hungarian fine  
> art school /today university/ 1976. in the 70’s in hungary he was  
> one of the leading figures of this progressive art movement. in the  
> art school, he organized an avant-garde group called the rose circle  
> which hold fluxus style events in the rose espresso–bar, hence the  
> name rose circle. after finishing his studies he experimented many  
> different art form like photograms, conceptual works, performances.  
> his first one-man show titled interest, in székesfehervár in 1978.  
> the show consisted photos and photograms. in the same year, he and  
> zsigmond károlyi /painter/ created an installation titled void which  
> was closed down by the officials before the opening night to open it  
> later /bercsényi club, budapest/, when only few people could see. he  
> renewed the traditional language of the photograms in order to  
> illustrate philosophical paradoxes in pure visual mode. before he  
> left hungary he exhibited photograms again within a series of so  
> called performances, in 1979. the three part series titled religion.  
> his idea was to investigate relation between art and religion. in  
> 1979 he left for paris and settled down in new york.
> as he settled down in new york he explored painting. in 1982, he was  
> awarded with studio space in PS1 /project studios one/ by the nyc  
> art council, which also provided frequent possibilities to show his  
> paintings. halász’s most successful works were the black on black  
> paintings, in this period.
> some of the experiences were not even suitable for painting, per  
> say. like in the late 80’s gambling was fact of his life, greatly  
> suffered by it, yet managed to look at the game as a material to  
> modeling the fate or world according by him. 38 pieces graphic  
> series of the roulette are clearly abstract renditions of randomness  
> and probability. the schematic representation has very little to do  
> with the actual game. the images resembled a scientific illustration  
> more than anything else.
> another obsession, playing billiard was recreational for him not  
> associated with pain and guilt, apparently not as stark or abstract  
> as the roulette. playing, as a theme appeared in 1992 in different  
> form namely the 34 pieces actually painted.
> while at it, the same painterly approach has been realized another  
> series titled the sleeping soldiers. 10 pieces are paintings on  
> military blankets. figures are turning, moving in their sleep, based  
> onhalász’s time when he was drafted in the hungarian people’s  
> army /65-67/.
> it is hard to tell, the returning subject, serving in the army, was  
> because his „coming to the age” /growing up/ experience, in other  
> words becoming man or because that was equivalent a prison sentence  
> for a young hungarians had to go through. halász even put down on  
> paper in his „memoir” a non-fictional novel; titled new york is  
> my vietnam. the novel lavishly illustrated with computer-generated  
> images, which actually rendered the writing somewhat secondary.
> as soon as he could legally returned to budapest /since 1989/ halász  
> eagerly showed his new works there.
> the recent paintings grew out from that period are showing less and  
> less conceptual elements.
> from 1997 he is committed to still life painting, consciously  
> narrowing down the scope of the visual world. he deliberately  
> chooses his subjects from his immediate surroundings. every day  
> objects, not particularly interesting or beautiful objects, like  
> table, chair, stepladder, paint can, hot plate with pan, piece of  
> clothing, roll of canvas, wardrobe, bubble wrap, plastic bottles,  
> computer, washing machine populate his canvases. in brooklyn, a   
> formerly industrial /packing district/ neighborhood emerging as a  
> new art district called D.U.M.B.O /down under the manhattan bridge  
> overpass/. halászrented a studio here and showed his still life  
> paintings frequently within a program called open studios.
> from 2002 on, halász shares his life between antwerpen and budapest  
> and his latest works produced and shown in those cities /artist’s  
> studio, antwerpen, 2004; 1st floor gallery, antwerpen, 2005; boycott  
> art gallery, brussels, 2006; start galéria, budapest, 2004 -2008/.
> recently he is teaching  in the hungarian university of fine art in  
> budapest.
> written by zsuzsa simon
>
>
>
>
>
>
> a kiállítás megtekinthető: 2009. szeptember 16-ig
> the exhibition is open until the 16th of september 2009
> következő kiállítás • the next exhibition is
> molnár farkas terem • farkas molnár hall
> 2009 09 23 • 23 09 2009
> mányi istván • istván mányi
>    N&n galéria
>  1065 budapest, hajós utca 39.
>
> +36 1 302 45 96, +36 1 301 04 50, +36 30 934 73 89
> galeria at nagybalint.hu
> www.nagybalint.hu
>
> a galéria látogatható hétfőtől péntekig 9-18 óráig
> ettől eltérő időpontban és hétvégén telefonos egyeztetés  
> alapján gyakorlatilag bármikor
>  the gallery is open to public from 9 am to 6 pm, monday to friday.
> in accordance with compliance on telephone it is opened any time,  
> including weekends
>
> tisztelt látogatóink a galéria 2009 07 01 - 2009 07 14 között  
> zárva lesz
> dear visitors the gallery is closed from july 1th to july 15th
>
>
>
>
>
>  to unsubscribe • leiratkozás az értesítésről
>



More information about the Artinfo mailing list