[artinfo] DLA nap a Laborban, 2009.02.24. 14 ora

Bea Istvánko istvankobea at gmail.com
Wed Feb 18 11:23:12 CET 2009

Mindenkit szeretettel várunk a 2009. február 24-én 14 órától megrendezésre
kerülő DLA napra!

Helyszín: Labor, Képíró utca 6.

* *

*DLA NAP a LABORBAN*

Magyarországon akkreditált művészeti doktorandusz (DLA - Doctor of Liberal
Arts) képzés közel tíz éve folyik a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, a
Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, valamint a Pécsi Tudományegyetem Művészeti
Karán. A Laborban *2009. február 24-én kedden, 14 órától* megrendezésre
kerülő DLA bemutatkozó nap célja, hogy a társegyetemek, valamint az
érdeklődők betekintést nyerjenek a hazánkban folyó DLA iskolák működésébe.
Az egyes egyetemi programok sajátosságainak bemutatása, és a művészeti
doktorandusz képzés lehetőségeinek megvitatása mellett, hallgatói
projektekkel, kutatási programokkal ismerkedhetnek meg a résztvevők. A
beszélgetések reményeink szerint hozzájárulnak a képzés elméleti és a
gyakorlat szintjén kamatoztatható tanulságok levonásához.

A három intézmény meghívásával a Labor olyan fórum megteremtését szeretné
ösztönözni, amely a doktori iskolák hatékony együttműködésének feltételeit
teremtené meg, valamint a programok művészeti és kutatási eredményeiről
rendszeresen tájékoztatná az érdeklődőket.

*14.00 - 14.45*

*Az egyetemek doktorandusz képzésének bemutatása*

MKE: Szabados Árpád egyetemi tanár, a Magyar Képzőművészeti Egyetem DLA
Iskola vezetője

PTE: Somody Péter egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar

MOME: Reimholz Péter *egyetemi tanár* Moholy-Nagy Művészeti Egyetem* **Doktori
Tanácsának elnöke***

* *

*Hallgatói prezentációk*

*MKE: 15.00 - 15.50*

Baglyas Erika

Hübler János

Albert Ádám

*PTE: 16.00 - 16.50*

Hadházy Gergely

Egle Anita

Roters Katharina

*MOME: 17.00 - 17.50*

Vörös Balázs

Néma Júlia

Kudász Gábor Arion

*18.00 - 19.00*

Beszélgetés a DLA iskolák képviselőivel

Moderátor:

Erőss Nikolett kurátor, a Trafó Galéria vezetője

Helyszín: Labor, Budapest 1053. Képíró utca 6. www.labor.c3.hu

Szervező: Lázár Eszter (leszter at mke.hu), Magyar Képzőművészeti Egyetem