[artinfo] Aggtelek finissage a Laborban, 7-én 19h.

Adrien Török adrien.torok at gmail.com
Wed Aug 5 14:30:44 CEST 2009

*Aggtelek (SP)*

finissage: 2009. augusztus 7, 19 óra

Labor, 1053 Budapest, Képíró u. 6.

Az Aggtelek csoport "When necessity becomes the norm - a poor retrospective"
című kiállítása a *crosstalk video art festival* alkalmából nyílt.

Pénteken, augusztus 7-én egy utolsó, könnyű nyár esti meglepetéssel zár.

Az Aggtelek csoport *Xandro Vallés* és *Gemma Perales* fiatal spanyol
művészek duója. Az Aggtelek munkája az, ami a performance, installáció és
képlékeny szobrászat határán létrejön. Művészetük lényegében egy reflekció,
a kreatív művészi hozzáállás reflekciója a térre és az anyagokra. A művészek
játékosan konstruálnak, dekonstruálnak szobrokat, karaktereket, objekteket,
néha a színteret magát csomagolóanyagok, ragasztószalagok és festékek
segítségével

Performanszaik során - ha úgy tetszik, duettjeikben - a folyamatos
munkálkodás közben a káoszból a rendezettség fázisain át újabb káoszba tartó
tevékenység eredményeképpen tárgyak, szobrok, eszközök, építmények születnek
kartonból, csomagolóanyagból, ragasztószalagból, festékből.

A tárgyak és a tér átalakulása, felbomlása, újrarendeződése és újbóli
átalakulása végetérhetetlen folyamatot alkot, s az esetleg létrejövő és
megmaradó tárgy csupán melléktermék, a hangsúly a folyamaton, annak
rögzítésén, dokumentálásán van. Az Aggtelek esetében a lényeges elem a
tevékenységről megszülető videó.
*

*