[artinfo] Uj cikkek jelentek meg szeptember 22 es 26 kozott a www.tranzit.blog.hu -n

suvecz.emese at communicatio.hu suvecz.emese at communicatio.hu
Mon Sep 29 12:19:09 CEST 2008

Uj cikkek jelentek meg szeptember 22 es 26 kozott a www.tranzit.blog.hu -n

Heti blogger: Szemerey Samu

A favaztol a CNC vagoig
2008.09.22. 16:26 | blog | Szemerey Samu
new york epiteszet

New York jelentosege vitathatatlan, ha a varosrol van szo – mert
ellentetben peldaul Chicagoval, soha sem az epiteszeterol volt hires.
Ezzel egyutt mindig is olyan kiserletek helyszine volt, amelyek az
epiteszet hagyomanyos ertelmezesi kereteit feszegettek. A kulturalis elet
intezmenyesulesevel es piaci alapokra helyezodesevel persze ma ezek is
javareszt galeriakban, konferenciakon es idonkent ingatlanfejlesztoi
bemutatokon lathatok. Mindezek ellenere, akar mar egy rovid korultekintes
is egeszen uj megvilagitasba helyezheti azokat a kerdeseket, amelyeket meg
a globalis szakmai elitet felvonultato Velencei Epiteszeti Biennale is
alapvetoen europai nezopontbol vizsgal.
http://tranzit.blog.hu/2008/09/22/a_favaztol_a_cnc_vagoig

Europai Tarsadalmi Forum 2008
2008.09.23. 08:55 | reflex | tranzitblog
tuntetes vizualis kultura tarsadalom kritika malmo

Mult szombaton Malmoben is tuntetesek voltak: az Europai Tarsadalmi
Forumnak Svedorszag adott otthont. Az egyik magyar resztvev_, Korz Anna
fotoibol valogattunk.
http://tranzit.blog.hu/2008/09/23/europai_tarsadalmi_forum_2008

Az Egyetemes Barmi
2008.09.24. 09:59 | blog | Szemerey Samu
epiteszet varosfejlesztes tarsadalom kritika new york

Feltalalo, tudos, matematikus, mernok, epitesz, kepzomuvesz, kutato,
tanar, sztareloado, szamos konyv szerzoje – Buckminster Fuller
mindenutt ott van, es ugyannakor szinte lathatatlan. A hivatalos
epiteszettortenet lefeljebb naiv kiserletezokent, kivulallokent emliti meg
– egy almodozo amerikai, aki egy terkeppel es felgombokkel akarta
megoldani a vilag problemait.
http://tranzit.blog.hu/2008/09/24/az_egyetemes_barmi

Ajanlo
2008.09.25. 10:45 | ajanlo | Szemerey Samu

Mivel a hazai programokra jelenleg nincs ralatasom, meg sem probalok
olyanokat elokeresni, amelyekrol nagyjabol minden kedves olvaso tobbet tud
nalam. Ehelyett ket New York-i ugyet emlitek meg, amelyek a kozeljovoben
lesznek, es masodlagos ajanlokent kivalogattam nehany blogot, melyek talan
kevesbe ismertek, de szerintem erdekesek.
http://tranzit.blog.hu/2008/09/25/ajanlo_101

Taj es gyulolet
2008.09.26. 10:19 | blog | Szemerey Samu
new york new museum okopolitika varosfejlesztes film

A masodik hetvegen kezdodott az egesz. Vonatra szalltam, hogy korulnezzek
N.-ben, vegyes erzelmekkel ugyan, de kivancsian – a varosrol
hallottak legalabbis visszavettek a szokasos lazasagbol, amivel a
biztonsagrol szolo tanmeseket kezelni szoktam. Aztan ahogy kibujt a vasut
a fold alol es meglattam a tajat, a tovabbiakban keptelen voltam barmi
egyebbel foglalkozni.
http://tranzit.blog.hu/2008/09/26/taj_es_gyulolet