[artinfo] Fw: Szobrászati hagyományok

Istvánko Beáta istvankobea at t-online.hu
Wed Oct 29 15:36:38 CET 2008

Szobrászati Hagyományok

A Magyar Képzőművészeti Egyetem meghívja Önt a Szobrászati Hagyományok című, a szentpétervári Repin Intézet Szobrászati Tanszékének gyűjteményéből rendezett kiállítás megnyitójára.

megnyitó:  2008. november 4. 18 óra

helyszín: Pantheon-fríz Terem, Epreskert (1063, Budapest, Kmety 26-28.)

a kiállítás megtekinthető: 2008. november 15-ig

A kiállítást bevezeti Kőnig Frigyes, DLA habil a Magyar Képzőművészeti Egyetem rektora

A kiállítást megnyitja Yanina Antsulevich szobrászművész.

A Magyar Képzőművészeti Egyetem és a szentpétervári Repin Intézet megállapodásának köszönhetően, a november 4-én nyíló kiállítás immáron a harmadik állomása az intézmények közötti kiállítás - sorozatnak. 2007. márciusában a Képzőművészeti Egyetem Aulája adott otthont a Repin Intézet grafikai gyűjteményének, 2007. októberében, pedig Az Éremművészet Hagyományai című numizmatikai kiállítás volt látható az Epreskertben.

A november 4-én nyíló kiállítás hat szobrászművész kisplasztikai alkotásait vonultatja fel. A kiállító művészek, a Repin Intézet egykori diákjai - Antsulevich Yanina, Ksenia Balashova, Vasilisa Balashova, Matvey Makushkin, Semen Zhokhov és Igor Florov - elsősorban bronzból készült figuratív szobraikat mutatják be a közönségnek, ezzel témában és anyagválasztásban is igazodva a kiállítás címéhez: Szobrászati Hagyományok.