[artinfo] Láthatósági Viszonyok II. kiállítás és workshop sorozat a Magyar Képzőművészeti Egyetemen

Lázár Eszter leszter at mke.hu
Tue Mar 4 12:56:11 CET 2008

A LOWFESZT holland - flamand programsorozat keretében a Magyar
Képzőművészeti Egyetem Láthatósági viszonyok / Visibility Works címmel
kiállítás - és workshop sorozatot szervez.

Láthatósági viszonyok / Visibility Works I - II.
(kiállítás és workshop sorozat)
Metahaven (Daniel van der Velden, Gon Zifroni, Vinca Kruk), Katarina
Zdjelar, Marjolijn Dijkman, Inga Zimprich
Kurátor: Lázár Eszter
2008. 02. 21. - 2008. 03. 13.
Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay Terem (1062 Budapest, Andrássy út
69-71.)
Finissage: 2008. március 13. 19 óra
Bevezeti: Kőnig Frigyes, DLA Habil, a Magyar Képzőművészeti Egyetem rektora

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen megrendezésre kerülő Visibility
Works/Láthatósági Viszonyok program célja, hogy "hangos gondolkodásra" és
kollaborációra ösztönözze a hallgatókat, a tanárokat, valamint a workshopok
külsős résztvevőit. A kiállítás, a workshop-sorozat és a prezentációk
helyszíne az egyetem reprezentatív kiállítóterme, mely ez alkalommal
találkozóhellyé (meeting point), osztályteremmé, tanári szobává, műteremmé
és munkahellyé alakul át.
A meghívott művészek - az Egyetem "vendégprofesszorai" - műhelyprogramjai
szorosan kapcsolódnak az oktatás helyszínéhez/épületéhez, a művészképzéshez,
a művészi kreativitási folyamatokhoz. A program során alkalmat teremtünk
arra, hogy a hallgatókkal közösen vitassuk meg a művészeti akadémiai képzés
sajátosságait, az egyetem reprezentációs formáit és annak lehetséges új
vizuális stratégiáit.
A kiállítótér falain a meghívott művészek (Inga Zimprich (D/NL), Metahaven
Design Research (NL), Katarina Zdjelar (YU/NL), Marjolijn Dijkman (NL)
korábbi projektjeit bemutató munkáik folyamatosan egészülnek és cserélődnek
ki a workshop (vizuális) eredményeivel.

II. szakasz

2008. március 6-án 11 órától az MKE Barcsay Termében a Láthatósági Viszonyok
korábbi programjainak résztvevői mutatják be megvalósult munkáikat .
2008. március 10-én 17 órától az MKE Barcsay Termében Marjolijn Dijkman és
Inga Zimprich munkáikról és a workshopokról (Department of Practice,
Geography is a Flavour) tartanak prezentációt.

A workshopokra legkésőbb 2008. március 7-ig lehet jelentkezni.
A létszám korlátozott, a workshop nyelve angol.

Inga Zimprich
Department of Practice (Gyakorlati Tanszék)
Időpont: 2008. március 10 - 13

Inga Zimprich (1979) Németországban született, jelenleg Amsterdam, Kiev és
Berlin között ingázik.
Inga projektjei az együttműködésről, a networkről és a tudás
disztribuálásáról szólnak. 2005 - 2007 között egy kutatási és fejlesztési
projekten dolgozott a (Thinktank) és egy ön-generáló "virtuális" intézményt
állított fel (Faculty of Invisibility). Zimprich az amszterdami Public Space
With A Roof, művészek által vezetett intézmény koordinátora volt (2004 -
2005). A maastrichti Jan van Eyck Academie-n folytatta tanulmányait.
Jelenleg a kievi Center for Contemporary Arttal dolgozik együtt.
Projektjeiről: http://con-gress.net/

A workshop a művészeti képzés sajátosságaival, az egyetemi fokozattal /
végzettséggel és az egyetem közönségével foglalkozik. A Department of
Practice az egyetemi gyakorlatot vizsgálja.
Kik a hallgatók? Miért ők? Hogyan tanítják a művészetet? Ha te alapítanál
egy művészeti egyetemet, mik lennének a felvételi vizsgakövetelmények?
Mikor kapnának diplomát a hallgatók? Mit tanulnának?
A DP (Department of Practice) olyan feladatokat ad ki, amelyeket bárki
könnyen kitalálhat és megvalósíthat. Az általad kigondolt feladatokat a
következő internetcímen teheted közzé: (
<http://practice.tinka.cc/en/create-content>
http://practice.tinka.cc/en/create-content). A DP-en bárki szerezhet
diplomát, csak le kell tölteni a megfelelő bizonyítványt, majd a workshop
ideje alatt hivastalossá tenni a Department of Practice pecsétjével.

Marjolijn Dijkman
Geography is a Flavour
2008. március 10 - 13.
Helyszín: Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay Terem és Budapest különböző
helyszínei
Marjolijn Dijkman Rotterdamban élő képzőművész.  Munkáit három gyűjtószóval
jellemzi: interpretációk, intervenciók és kezdeményezések. Folyamatosan
bővülő kép-archivumát (melyet az egyetem kiállítóterében is bemutatunk)
három különböző rendezőelv szerint alakítja (gesztusok, referenciák és
spakulációk). A fotókat azokon a helyeken készítette, ahol különböző
intervenciókat hajtott végre. A folyamatos kutatás célja, hogy bepillantást
nyerjünk a világ szerveződési struktúráiba. Projektjeinek nagy része a világ
bármely pontján megvalósítható helyspecifikus installáció.  2005-ben Maarten
Vanden Eynde-vel alapította meg kollaboratív projektjét (Enough Room for
Space - ErforS), melynek 2007-től Martijn Hendricks is a tagja.
Munkáiról bővebben: http://www.marjolijndijkman.com/

Budapest egy fontos turisztikai desztináció, különösen a luxus hétvégék
szempontjából.
Hogyan befolyásolják a budapesti városi életet a turisták? Milyen külső
hatások érik a várost? A háromnapos workshop ideje alatt  Marjolijn a
városban épült / fellelhető különböző helyek földrajzi referenciáit
vizsgálja a workshopon résztvevőkkel, valamint azt, hogy a turistaforgalom
mennyiben befolyásolja a városképet és a város működését. A workshop alapja
Marjolijn Dijkman (aki egy rövid időre érkezett turista) és a résztvevők
(akik hosszabb ideje élnek a városban) közötti kialakult dialógus.
Ha a workshopra szeretnél jelentkezni, keress olyan fotót (fotókat), melyet
turisztikai célokra használnak Budapest, illetve az ország  promóciójára.
Hasonlíts ezt (ezeket) össze olyan képekkel, melyeket te használnál hasonló
célra. Különbözne e az előzőtől, és, ha igen miben?