[artinfo] Uj cikkek jelentek meg junius 23 es 27 kozott a www.tranzit.blog.hu-n

Suvecz Emese suvecz.emese at communicatio.hu
Fri Jun 27 12:51:10 CEST 2008

Uj cikkek jelentek meg junius 23 es 27 kozott a www.tranzit.blog.hu-n

Heti blogger: Najmanyi Laszlo

A yippie es a halal
2008.06.23. 14:21 | blog | Najmanyi Laszlo
Egesz hosszu, esemenydus, munkas eletemben onallosagra torekedtem, amit
eletem alkonyara, az informatika segitsegevel sikerult elernem. Vegre nem
kell kunyiznom, konyorognom, szivesseget kernem. Vegre nem vagnak at, nem
szivatnak, szopatnak, vezetnek felre. Mindent, ami egy-egy művemhez
szukseges meg tudok magam csinalni.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/23/a_yippie_es_a_halal

Blogo, Barker, Echelon es a direkt demokracia
2008.06.25. 07:53 | blog | Najmanyi Laszlo
Sokan hasonlitjak a 15. szazadban feltalalt nyomdagep hatasat a
kulturademokratizalodasara a szamitogep hozzajarulasahoz a direkt
demokracia evoluciojaban. A napokban olvastam egy vezercikket az egyik
partlapban, amelynek szellemeskedo szerzoje azt bizonygatta, hogy nincs
fuggetlen ujsagiras, hiszen valamennyi ujsag, magazin, medium fugg vagy a
politikatol, vagy a tulajdonos, foszerkeszto izlesetol, vagy a
hirdetoktol, vagy mindharomtol. A csigamedia eseteben ez bizonyara igy is
van, ezert szukseges az altaluk terjesztett (gerjesztett) tartalmakat a
legnagyobb gyanakvassal kezelni. Bar az omlesztett sajt allagahoz
hasonlito karakterű, az erjesztett koleszterin illatat araszto szerzonek
ez nem tűnt fel, az utobbi evtizedben igen nepszerűve valt – es
ahogy a Hillary Clinton – Barack Obama kozotti kuzdelem az amerikai
elnokjeloltsegert is bizonyitja – a vilag sorsara is egyre nagyobb
hatast gyakorlo blogging, az internetes naplozas műfaja.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/25/blogo_barker_echelon_es_a_direkt_demokracia

AJANLO
2008.06.26. 08:00 | ajanlo | Najmanyi Laszlo
http://tranzit.blog.hu/2008/06/26/ajanlo_81

Műveszek, bontatlan csomagolasban
2008.06.26. 08:38 | blog | KissPal Szabolcs
Lattam nehany eve egy dokumentumfilmet a BBC kulturabarat negyes
csatornajan, amelynek egyik kepsora maig emlekezetes szamomra: egy epulet
bejaratanal, bebocsatasra varo, kigyozo embersor kepeit mutatta. A latvany
ifjukorombol ismeros, annakidejen a ketsegbeesett emberek az esti orakban
kitelepedtek kisszekeikkel az uzletek bejaratahoz annak remenyeben, hogy
sikerul masnap hajnalban valami elelemhez hozzajutniuk. Peldaul
Kolozsvaron, a nyolcvanas evekben. A fent emlitett kepsorok azonban nem
ott es nem is akkor keszultek, hanem Londonban a 2000-es evek elejen, a
sorban allok pedig nem elelmiszeruzletek, hanem egy-egy műveszeti egyetem
kapui elott alltak sorban. Megpedig azert, mert aznap nyiltak a hallgatok
evzaro, illetve diplomakiallitasai.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/26/muveszek_bontatlan_csomagolasban

Virtual Voodoo
2008.06.27. 12:16 | blog | Najmanyi Laszlo
Az 1990-es evekben, zenegyűjtessel, helyi műveszek felveteleinek
produkciojaval, helytorteneti es kulturantropologiai kutatasokkal
foglalkozva hosszu idot toltottem Kozep-Amerikaban es a Karib tenger
szigetein. Elmenyeimet, tapasztalataimat, kutatasi eredmenyeimet a Del
Keresztje cimű utinaplo sorozatom elso koteteben, a Karib konyvben irtam
meg. A konyv egyes reszleteit az azota lefagyasztott bahia.hu es megszűnt
korridor.hu portalokon publikaltam, komoly olvasoi erdeklodest kivaltva.
Biztos voltam abban, hogy a mintak kozonsegsikere miatt a nagyon
olvasmanyos, ugyanakkor forrasertekű konyvre, amely valtozatos tartalma
– zene, drogok, deltengeri kalandok, szex, bűnozes, CIA, stb.
– miatt komoly kereskedelmi siker is lehet, konnyű lesz kiadot
talalnom.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/27/virtual_voodoo