[artinfo] Uj cikkek jelentek meg a www.tranzit.blog.hu-n majus 26 es junius 1 kozott

Suvecz Emese suvecz.emese at communicatio.hu
Tue Jun 3 22:42:25 CEST 2008

Uj cikkek jelentek meg a www.tranzit.blog.hu-n majus 26 es junius 1 kozott

Heti blogger: Suvecz Emese

Hito Steyerl munkairol beszel - November
2008.05.26. 10:37 | blog | Suvecz Emese
A fenti kep egy nemet kepzomuvesz, Hito Steyerl munkaja, es a November
cimu videorol szolo bejegyzes szamara kaptam tole par honapja. Ebben a
posztban Steyerl maga beszel a November cimu filmjerol. Csinaltam ugyanis
egy rakas videot, ezeket fogom bemutatni az elkovetkezo par nap soran. A
megszolalokat egyetlen dolog koti ossze, az elmult honapokban valamennyien
megfordultak a malmoi Muveszeti Akademian.
http://tranzit.blog.hu/2008/05/26/hito_steyerl_munkairol_beszel

Lovely Andrea
2008.05.26. 14:56 | blog | Suvecz Emese
A kepen lathato no Asagi Ageha japan performansz muvesz, aki bondage
modellkedesbol keresi kenyeret. Hito Steyerl nemet kepzomuvesz Lovely
Andrea cimu videojaban szerepel, aki Ageha segitsegevel kutatta fol az
egykoriban rola keszult bondage fotot. Roviden ez a hattere annak a
filmnek, amelyet Hito Steyerl tavaly mutatott be a vilag vezeto
kepzomuveszeti seregszemlejen, a kasseli Documentan. Az alabbi videoban
Hito Steyerl a Lovely Andrea cimu munkajarol beszel.
http://tranzit.blog.hu/2008/05/26/lovely_andrea

Edward Krasinski (elet)vonalai
2008.05.27. 08:56 | reflex | szekely juli
Van egy regi muvesz-legenda, melyet az idosebb Plinius ir le hires
Historia Naturalisaban. Fohose Apellesz, az okor legnagyobbnak mondott
festoje, aki Rhodosz szigeten meglatogatja rivalisat, a nem kevesbe
elismert Protogeneszt, de nem talalja otthon. Apellesz nevjegyul egy
vegtelenul finom vonalat huz Protogenesz eppen keszulo kepere, majd
tavozik. Amikor Protogenesz hazaer, egybol felismeri, hogy csak
vetelytarsa lehetett a vendeg, s valaszul egy masik, meg vekonyabbat huz
Apellesz vonasara. Apellesz masnap visszater, de Protogeneszt megint csak
nem talalja otthon, - s a tortenet csattanojakent olyan hajszalvekony
harmadikat huz a ket meglevo nyom koze, amely mellett mar nem marad hely a
folytatasra. Krakkoban Edward Krasinskinek, a vonalairol elhiresult
muvesznek nyilt kiallitasa.
http://tranzit.blog.hu/2008/05/27/edward_krasinski_elet_vonalai

Gertrud Sandqvist a Malmoi Muveszeti Akademiarol beszel
2008.05.28. 13:43 | blog | Suvecz Emese
http://tranzit.blog.hu/2008/05/28/gertrud_sandqvist_a_malmoi_muveszeti_akademiarol_beszel

Muveszeti kutatas - ahogy Jee-Eun Kim latja
2008.05.28. 14:26 | blog | Suvecz Emese
http://tranzit.blog.hu/2008/05/28/muveszeti_kutatas_ahogy_jee_eun_kim_latja

Az arab regio elso nemzetkozi muveszeti akademiaja
2008.05.28. 14:48 | blog | Suvecz Emese
http://tranzit.blog.hu/2008/05/28/az_arab_regio_elso_nemzetkozi_muveszeti_akademiaja

Kortars muveszet es kiallitasai, elmelet es gyakorlat
2008.05.31. 15:53 | blog | Suvecz Emese

 – Stenczer Sari beszel szakmai tovabbkepzesenek torteneterol.

Muveszettortenetet tanultam az ELTE-n, amelyet 2002-ben fejeztem be,
diplomamat Csernus Tibor munkassagabol irtam Beke Laszlohoz. Mivel
legfokeppen a ’64 utani, tehat a parizsi emigralasat koveto
korszakat dolgoztam fel, 2002 marciusaban ellatogattam hozza a francia
fovarosba – ket hosszu interjut keszitettem vele. Ez volt az elso
meghatarozo szakmai elmenyem Parizs es az itt lathato muveszetek kapcsan.
http://tranzit.blog.hu/2008/05/31/kortars_muveszet_es_kiallitasai_elmelet_es_gyakorlat

Kuratorokat (is) kepez majd a Magyar Kepzomuveszeti Egyetem
2008.06.01. 13:38 | blog | Suvecz Emese
Amig nem indul be itthon is a kuratorkepzes, addig a kontraszelekcio donti
majd el, kikbol lehetnek a jovo kuratorai, legalabbis a vegzettseg
tekinteteben. A vilag vezeto szakiskolainak donto tobbsegenel ugyanis
tandijat kell fizetni, s akkor meg nem beszeltunk az ott tartozkodas
koltsegeirol. Magyarorszagon a Magyar Kepzomuveszeti Egyetem (MKE) egy uj
szakot indit el, melynek egyik celja a kuratorkepzes kerdesenek megoldasa.
Az uj szak kapcsan Szegedy-Maszak Zoltannal az MKE oktatasi
rektorhelyettesevel beszelgettem.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/01/kuratorokat_is_kepez_majd_a_magyar_kepzomuveszeti_egyetem