[artinfo] Private Protest felkérés

tijana stepanovic tijana.stepanovic at gmail.com
Thu Jan 17 17:37:05 CET 2008

Kedves Olvasó,

Arra szeretnélek kérni, vegyél részt következő projektem létrehozásában. A
Private Protest első felvonása egy kiállítás a Laborban (2008. január 25 -
február 22., 1053 Bp. Képíró u. 6.),  mely megnyitójára szeretettel várlak
2008. január 24-én 19 órakor. Nemsokára pedig egy kiadványt szeretnék
megjelentetni, mely a kiállítás anyagának kibővített változatát mutatja be.
Ehhez kérem a hozzájárulásodat.
A Private Protest kiindulási pontja az az akció, melyre 2007 májusában
Buenos Airesben került sor, amikor magányosan mentem ki tüntetni az utcára
egy nagy, hulladékfából ácsolt "protesta" feliratú táblával. De a
mindennapos helyi gyakorlattól eltérően nem politikai követelésekért, hanem
legszemélyesebb érzéseimért álltam ki, azokért vagy éppen azok ellen
tüntetettem. Saját tehetetlenségemet járattam meg az emberek között,
gyűjtöttem aláírásokat, próbáltam tömeget toborozni magam köré. Vagyis a
tiltakozás jól bejáratott politikai gesztusrendjét sajátítottam ki a magam
és mindazok számára, akik elég bátrak szembenézni azzal, ami számukra
megváltoztathatatlan.
Bôvebb információt a projektről két linken is találsz:
http://www.sztaki.hu/providers/eper/works/public_art/index_public.html
és http://www.sztaki.hu/providers/eper/articles/Baglyas.html
Itt, Budapesten szeretném kiegészíteni a projektet, tovább vinni, vagy
inkább tovább adni. Mármint a táblát.
Arra kérlek, képzeld el magad, amint a tüntetés-táblámat tartod a kezedben.
Képzeld el, hogy elindulsz vele. De nem kifelé, az utcára, az emberek közé,
hanem befelé, önmagadba. Oda, ahol teljesen magad vagy. Befelé, míg lassan
összeáll, kitisztul, miért is van a kezedben ez a tábla, mi az, ami
ellenedre van, mi ellen tiltakozol, talán önmagad ellenére, mi benned ez a
tehetetlen düh, mi az, ami fáj, mi az, amit megváltoztathatatlannak hiszel.
Így válik világossá számodra a táblád felirata. És ha le tudod olvasni, írd
le nekem is, mi jelent meg a tábládon."

Soraidat szeretném felhasználni a megjelenő kötetben, természetesen névvel
vagy név nélkül - ahogy neked a legjobb. Kérlek, ha van kedved részt venni a
projektben, küldd el a saját feliratodat  az eperagi at gmail.com címre.
 Részvételedre nagyon számítok, és elôre is köszönöm!
 Üdvözlettel
 Eperjesi Ági