[artinfo] Szeretsz?

Koronczi Endre koronczi at koronczi.hu
Fri Apr 4 14:11:35 CEST 2008

Kikényszerített vallomás
http://www.koronczi.hu/confession/

Koronczi Endre, négy csatornás videó-installáció, 2007-2008

Godot Galéria (Budapest, VII., Madách I. u. 8.)
tel.: 322 52 72 www.godot.hu

A kiállítás megtekinthető: 2008. április 15–május 3.
nyitva tartás: kedd-péntek 10-18h, szombat 10-13h

Vajon melyik az a szó, melyet a legnehezebb kimondani, és melynek
kimondását ugyanakkor a legfontosabbnak érezzük?
Kétszer öt videó-interjú, melyekben Koronczi Endre azzal a kéréssel
fordul beszélgetőpartnereihez, hogy a kamera előtt valljanak neki szerelmet.
De vajon teljesíthető-e ez a kérés? Vajon milyen feltételeknek kell
teljesülniük, vajon milyen típusú motivációra van szükség? Vajon hogyan
befolyásolják a meglévő viszonyok a kérés teljesíthetőségét, és ha
sikerül a vallomás, akkor vajon hogyan hat vissza a kapcsolatokra?
Vannak olyanok, akik egész életükön keresztül teljesen képtelek
kimondani ezt a szót. Leírni talán igen, illetve körülírni is egészen
egyszerűnek tűnhet, de kimondani mintha lehetetlen lenne számukra. És
vannak olyanok is, akik pont ellenkezőleg, indokolatlanul sokszor
használják, talán pont a rengetegségében próbálva feloldani a szó
elviselhetetlen súlyosságát.

"Tudod, mindenkinek igen nagy szüksége van a szeretetre. A szeretet
teljes nélkülözésével élni sem lehet. Viszont a szeretetnek nagyon
sokféle formája és mértéke van. És mindannyiunk különbözik abban is,
hogy mennyi és milyen intenzitású szeretetre van szüksége. Én, lehet
hogy azok közé tartozom, akinek még az átlagnál is egy kicsit több
szeretetre van szüksége. Szóval arra szeretnélek megkérni, hogy a mű
létrehozásának érdekében, a kamera kedvéért tegyünk kísérletet egy
szerelmi vallomásra. Szeretném, ha kimondanád azt a szinte
kimondhatatlannak tűnő szót, hogy "szeretlek", és szeretném, ha egy-két
mondattal ki is bővítenéd a hitelesség érdekében.
Nem színjáték ez, és nem is az a célja, hogy kényelmetlen helyzetbe
hozzalak. Tudom, hogy nem egyszerű, és ha jól sejtem, akkor most a
pokolba kívánsz. De mégis kérlek, hogy próbáljuk meg. A kamera már működik."