[artinfo] Bullet Shih - Chinese Contemporary Art Space
Chinese Characters
chinesecharacters at gmail.com
Tue Apr 1 03:49:53 CEST 2008
Üdv,
itt a Chinese, csütörtökön (ápr. 3.) 7kor Bullet Shih festményeit mutatjuk be,
"Élet a folyadékfelszínen" címmel.
Remek megnyitó várható: nem csupán Jan Kennis holland kulturális attasé,
hanem Erdődy Kristóf (költő) és Valentiny Gábor (zongorista) is közreműködik.
A kiállítás április 12-ig tekinthető meg, a művésszel pedig a megnyitó
után, április 4-én,
pénteken is lehet találkozni (a galéria nyitvatartási idejében: 16-22 között).
Hello,
it's the Chinese proudly presenting paintings by Bullet Shih
at our exhibition called "Life in the meniscus".
The opening taking place at 7 pm 3 April seems rather exciting: it's
Jan Kennis,
Holland Cultural Attache to open it with special introduction by
Erdődy Kristóf (poet)
and Valentiny Gábor (pianist).
The show is on till 12 April, and can meet the artist on Friday, 4
April (during gallery hours, 4-10pm)
in case you miss the opportunity at the opening.
Chinese Characters Contemporary Art Space/Kortárs Műtér
www.chinesecharacters.hu
1073 Bp., Kertesz u. 4.
ny/o: sze-cs/wed-thu - 15.00 - 19.00
p/fri - 16.00 - 22.00
szo/sat - 11.00 - 15.00
chinesecharacters at gmail.com, 0630 3560308
A munkákról/About the works:
Valamennyi munka 1x1 méteres vászonra készült olajkép. Zöld és kék
színek dominálnak, legtöbbjük felismerhetően "ég-föld"-et formázó
tájképjelleget ölt. A folyadékfelszín vonzza magához a néző
tekintetét, figyelmét fókuszálja. Folyadékfelszín ábrázolása – szín,
forma és címadás szempontjából is –azt a kihívást erősíti fel,
amellyel a tájképet benépesítő nézőként minden művészeti ábrázolás
megtekintésekor szembesülünk. A folyadékfelszín pont annyira
áthatolható, mint átlátható; bár fizikailag átjárható, minden
szempontból érintetlen marad. Bulettel folytatott beszélgetésem során
ezzel kapcsolatban elég szűkszavúnak bizonyult, ám enyhe zavara és
ingerültsége nyilvánvalóvá vált.
"Az amerikai művészeti piacon nem szeretik, ha nézed őket,
bosszantónak találják a vizsgálódást. Nem szeretik az arcokat."
Shih bosszúsága és a figuratív ábrázolástól az absztrakt irányába
való elmozdulása jóval többet rejt magában, mintsem hogy egyszerű
piaci reakcióként értékelhetnénk. Arra az általános szellemi trendre
utal, amely véleményem szerint, Amerika utóbbi egy évtizedben
tanúsított ötletszerű és önromboló "viselkedésének" eredménye;
ugyanakkor a személyes elszigetelődés, valamint az önreflexió és
bizalom iránti szükség kifejezése is.
Shih biológiai tájképet hoz létre, amely cseppfolyós, ugyanakkor
behatárolt, hiszen a kötőerő erősebb, mint az egyéni molekulamozgás,
ám a közöttük lévő kapcsolat személyes és meglepő erejű megújulás
lehetőségét hordozza magában.
The works are metre by metre canvases, painted in oils. The dominant
colours are greens and blues, mostly arranged in a recognizable
landscape form of sky and earth. The meniscus acts as a pressure point
focusing the mind and attention of the viewer. The act of creating a
meniscus both in colour, form, and title is an enforcement of the
challenge of delineation we face as viewers of art and inhabitors of
landscape. The meniscus is penetrable in as much as it is can be
looked through or it can be physically pushed through, but it remains
intact in all its qualities. In conversation with Bullet I found him
reticent to elaborate, but his slight confusion, annoyance and
defiance was evident.
„People don't like you looking at them in the American art market,
they find the examination disturbing. They don't like faces."
Shih's annoyance and his means of departure from figurative into
abstract simplicity suggest more than a reaction to market forces. He
is alluding to a general trend in psyche which I think is a result of
the desultory way in which America has deconstructed and comported
itself in the last decade, as well as a personal feeling of isolation
and the need for self reflection and reliance which cultural and power
shifts both in America and the rest of the world demand. Shih creates
a biological landscape which is fluid yet bounded, forces of bonding
being stronger than the individual cellular motion, but the contact
seems personal and the potential is springtime flourish. /T-Green/
More information about the Artinfo
mailing list