[artinfo] fokuszban a közgyujtemenyek

Kati Izinger izingerkati at gmail.com
Mon Oct 8 12:46:23 CEST 2007

*A székesfehérvári Szt. István Király Múzeum meghívja Önt az*
*Együttállás „2005-2006" c. kiállításra.***

17 közgyűjtemény mutatkozik be a Nemzeti Kulturális Alap és a
székesfehérvári Szent István Király Múzeum október 12-én nyíló, közös
kiállításán. A tárlaton 74 kortárs képzőművész mintegy száz műtárgyát
tekintheti meg a közönség. Az alkotások az NKA 2005. és 2006. évi
műtárgyvásárlási támogatásának köszönhetően kerültek a kiállító intézmények
birtokába. A Szent István Múzeum Csók István Képtárában az ország
legrangosabb közgyűjteményei jelennek meg. Nemcsak a szakma, de a
nagyközönség számára is izgalmas kérdés, hogy egy-egy intézmény milyen
elképzelések mentén fejleszti, gyarapítja kortárs képzőművészeti
gyűjteményét. A reprezentatív gyűjteményes kiállítás alkalmat teremt arra
is, hogy szakmai dialógus kezdődjön a múzeumi lehetőségekről, új intézményi
funkciókról, a kortárs közgyűjtemények szerepéről, helyzetéről és jövőjéről.

Megnyitó: 2007. október 12-én, pénteken délután 3 órakor a Csók István
Képtárban (Bartók Béla tér 1.)

Köszöntőt mond dr. Harsányi László az NKA elnöke.

A kiállítást megnyitja Kovács Péter művészettörténész, az NKA Képzőművészeti
Szakmai Kollégiumának elnöke.

A kiállítás megtekinthető: 2007. december 31-ig, hétköznap 10-19 óráig,
hétvégén 10-18 óráig.

Minden hónap első hétfőjén zárva.