[artinfo] 6. TIPP Nemzetkozi Kortars Kepzomuveszeti Kurzus, Tihany

Beata Veszely veszelyb at gmail.com
Sat May 12 16:47:56 CEST 2007

6. TIPP NEMZETKÖZI KORTÁRS KÉPZÖMÜVÉSZETI KURZUS

*2007 szeptember 10-23
*

**TIPP Alapítvány
Tihanyi Nemzetközi Posztgraduális Kutató Műhely
Goldsmiths College, London - Magyar Képzőművészeti Egyetem, Budapest

BEVEZETŐ
A TIPP - Tihanyi Nemzetközi Posztgraduális Kutató Műhely a londoni
Goldsmiths College és a Magyar Képzőművészeti Egyetem közös nemzetközi
kutató programja. A program magában foglalja szimpóziumok, intenzív
kurzusok, konferenciák, művésztelepek, kiállítások és más események
szervezését, valamint kiadványok szerkesztését. Célunk olyan nemzetközi
fórum kialakítása képzőművészek számára, mely a kortárs képzőművészeti
gyakorlatot és az azt körülvevő kritikus diskurzus természetét széles körűen
tárgyalja.

A kurzusok lehetőséget nyújtanak mind a Goldsmiths, mind az MKE tanáraival
való kapcsolatfelvételre és mindkét intézményben bevezetést nyújtanak a
posztgraduális  képzésbe és segitséget személyes kutató program
kialakitásában. Azt a tanítási technikát, melyet alkalmazunk, a Goldsmiths
College az elmúlt 18 évben fejlesztette ki és mely mélyen kritikus,
ugyanakkor játékos. A kurzusok ideálisak azok számára, akik posztgraduális
tanulmányokat szeretnének folytatni, vagy azok számára, akik
hosszabb-rövidebb szünet után intenzív program keretében várnak reflexiót
praxisukra, műtermi munkájukra. Ebben az értelemben a tanítás a résztvevők
egyéni szükségletei köré összpontosít. Korábbi programok elöadói és tanárai
voltak: Kate Smith, Csörgö Attila, David Mabb, David Wilkinson, Hugh
Mulholland, Sugár János, Jeremy Millar, Susan Taylor, Kisvarsó, Erhardt
Miklós, Saki Satom, Dr Suhail Malik, KissPál Szabolcs, Drozdik Orshi, Birkás
Ákos, Lizi Sanchez, Nicol Hewitt és mások.

A programok a Magyar Képzőművészeti Egyetem nem régiben felújított tihanyi
művésztelepén kerülnek megrendezésre, ahol a résztvevőknek lehetőségük van a
megszokott urbánus környezetüktől eltérő helyszínen művészetet, teóriát és
diszkussziót tapasztalni. A TIPP ebben az értelemben különleges atmoszférát
teremt. Tapasztalatból azt találtuk, hogy így kialakul egy nyugodtabb
kapcsolat a résztvevők között, mely direkt módon szabadabb kifejezésre és
egy nyitott fórumra ad lehetőséget.

TIPP Akadémiai Tanácsadó Testület
Gerard Hemsworth professzor, a Képzőművészeti Posztgraduális Képzés
Igazgatója, Goldsmiths College, London, rian Falconbridge professzor, a Sir
John Cass Department of Arts, Media & Design, London Metropolitan University
igazgatója, Farkas Ádám professzor, a Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász
tanszékének tanára és Veszely Beáta, a Magyar Képzőművészeti Egyetem
doktorandusz hallgatója és a TIPP igazgatója.

 TANULMÁNYOK
Tanulmányok egy csoport nemzetközi képzőművész számára, akik már elindultak
határozott irányba munkájukkal és akik olyan két-hetes intenzív programon
szeretnének résztvenni, mely lehetőséget nyújt műtermi munkájuk
elmélyítésére. A kurzus arra összpontosít, hogy segítsen a művészeknek
munkájuk értelmezésében szélesebb művészeti, kulturális és elméleti
kontextusban. Célunk új munkák, gondolatok és koncepciók kialakítása
személyes konzultációkon, szemináriumi és műtermi programon keresztül,
melyet nemzetközi tanári testület vezet a londoni Goldsmiths College-ból, a
Magyar Képzőművészeti Egyetemről, valamint nemzetközileg elismert
művésztanárok és kurátorok részvételével.

PROGRAM
- Szemináriumok
- Konzultációk
- Előadások
- Videó estek
- Kirándulás
- Oklevél

A TIPP program ötödik évfordulója alkalmából tervezzük egy csoportos
kiállítás szervezését és hozzákapcsolódó kiadvány megjelentetését is jövöre,
mely a résztvevök munkáit és elöadások szövegeit is tartalmazza majd. A TIPP
Alapítvány ezen terveit pályázatokból nyert összegekböl kívánja
finanszírozni.

HELYSZÍN
A Magyar Képzőművészeti Egyetem tihanyi művésztelepe. Cím: 8237 Tihany,
Major utca 63.

JELENTKEZÉS
Legalább alapfokú angol nyelvtudás szükséges.
Kérjük küldje el jelentkezéséhez az alábbi anyagokat postán (1124 Budapest,
Tamási Aron utca 34) vagy emailben a veszelyb at gmail.com címre:
1. Kitöltött és aláírt jelentkezési lap, mely a honlapunkról (www.mke.tu/tipp)
letölthető.
2. 10 kép (JPeg formátumban emailne vagy TIFF avgy JPeg formatumban CD-en),
minden képet számozzon meg és adjon hozzá címet.
3. Statement. Korábbi munkájának rövid leírása (maximum 400 szó) egy A4-es
lapon gépelve, angol nyelven. Kérjük írja, hogy miért jelentkezik a
kurzusra.

Határidő: 2007 május 31.

Részvételi díj
Nemzetközi hallgatók: 140000 HUF
Magyar állampolgárok, akik nem a Magyar Képzömüvészeti Egyetem hallgatói:
70000 HUF
A Magyar Képzömüvészeti Egyetem hallgatói: 50000 HUF
A részvételi díj az összes költséget fedezi, naponta egy föétkezést és a
szállás költségeit.
A résztvevö hallgatók az utazási költségeiket fedezik.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ / KAPCSOLAT
Veszely Beáta, TIPP Igazgató, E-mail: veszelyb at gmail.com, Tel: +36 30
3986538
Cím: 1124 Budapest, Tamási Áron utca 34.

--
Beata Veszely
TIPP Tihany International Postgraduate Program
Tel +36 30 3986538 eMail veszelyb at gmail.com