[artinfo] Chi Peng

kisspal kisspal.sz at gmail.com
Mon May 7 08:51:32 CEST 2007

Chi Peng

kínai muvész eloadása

2007. május 10, csütörtök, 18 óra

MKE Intermédia Tanszék, Eloadó

H-1063 Budapest, Kmety Gy. utca 27.
Tel.: (+36)(1) 373-0069

"Chi Penget akkor ismertem meg, amikor 2004 oszén a pekingi NAMOC (Kínai
Nemzeti Múzeum) Social Transition and Fine Arts Progress szimpóziumán vettem
részt.

Chi Peng nem vett részt a szimpóziumon. De nagy szerencsénkre programunk
része volt a Képzomuvészeti Akadémia meglátogatása is, ahol a fotószakon
Miao Profeszor legtehetségesebb tanítványaként mutatta ot be nekem. Chi Peng
még elutazásunk elott felkeresett Pekingben és egy nagyon vonzó kis arany
borítékot adott át, melyben egy cd volt és néhány mini elohívás munkáiról.
Fotókollázs kompozícióin kultúr-antropológiai szövetet hoz létre. Muvei a
nemek közötti kérdésekre, a háborúk hiteltelenségére és az urbanisztikus lét
problémáira keresnek választ. Nemi, faji és társadalmi identitásokat kezd ki
muvészi eszközeinek segítségével.

Azóta elvégezte az Akadémiát és már számos európai kiállításon vett részt -,
noha csak 1981-ben született. Így  az  ausztriai Essl Gyujtemény 2006-os
China Now meghívott muvésze volt.

Leveleztünk is kiderült, hogy szívesen töltene egy pár hetet work in
progress módon Pesten az aacheni Ludwig Alapítvány artist in residence
támogatásával.

Kiváncsian várjuk, hogy április 16. és május 30. között milyen munkával tud
minket meglepni Chi Peng, ez a varázslatosan innovatívan muködo fiatal kínai
muvész."

Dr.Baksa-Soós Vera, kurátor

További infók a muvészrol:

http://en.photography-now.com/artists/K19354.html