[artinfo] Feminizmus és képzőművészet előadás, 2007. március 27. 18h

Igen Egyesület igenegyesulet at freemail.hu
Fri Mar 23 21:17:18 CET 2007

Kedves Címzettek, itt olvasható (és csatolva is küldjük) a Feminista
Szabadegyetem márciusi előadásáról szóló tájékoztatót. Kérjük
továbbítsák/továbbítsátok azoknak, akikről feltételezhető, hogy
szívesen eljönne. Elnézést az esetleges keresztbe postázásért.
üdvözlettel: IgEN Egyesület

Meghívó
Feminista Szabadegyetem
7. előadás: Feminizmus és képzőművészet

A Feminista Szabadegyetem következő eseményén a feminizmusnak a
képzőművészetre gyakorolt hatásáról lesz szó. Mit jelent az, hogy
feminista képzőművészet? Egy irányzat csupán vagy a történelem során
is vizsgálhatunk bizonyos műalkotásokat a feminizmus szempontjából?
Kik a képviselői? Milyen elméleti keretben és fogalmi készlettel
ragadható meg a művészet feminista szempontú vizsgálata? Milyen
magyar vonatkozásokat ismerünk? Mindezekre a kérdésekre közösen
keressük a választ, ezen felül vendégünk is lesz: Drozdik Orsolya
képzőművész személyében. Azt este második felében vele
beszélgetünk, hogy munkáin és élettapasztalatán keresztül behatóbb
képet alkothassunk a feminista esztétika és politika kérdéseiről.

Cím: Feminizmus és képzőművészet
Előadók: Süvecz Emese és Drozdik Orsolya
Időpont: 2007. március 27., 18-21 óra
Helyszín: Eckermann Kávézó, Budapest, IX. ker. Ráday utca 58.

A Feminista Szabadegyetem 2006. szeptemberében indult az IgEN
Egyesület szervezésében, a Global Fund for Women támogatásával.
A Szabadegyetem egy egyetemi tanév időtartamát öleli fel, 2006.
szeptemberétől 2007. júniusáig tart, minden hónap utolsó keddjén, 18-
21 óráig kerül megrendezésre. Az összejövetelek másfél órás interaktív
szemináriumból, majd azt követően kötetlen beszélgetésből állnak. A
Feminista Szabadegyetem előzetes felkészültséget nem igényel, de a
téma alaposabb megismeréséhez a témavezetők által előzetes
olvasásra ajánlott szövegek megtalálhatóak lesznek a honlapunkon
(www.feminigen.hu), illetve e-mailben elkérhetőek
(igenegyesulet at freemail.hu). A szemináriumok témái:

1. Szexizmus és szexualitás
2. Politika és jog
3. Munka
4. Oktatás
5. Színház és irodalom
6. Erőszak
7. Művészet
8. Történelem
9. Természettudományok
10. Média és nyelv

A programot elsősorban olyan egyetemistáknak szánjuk, akiknek
formális keretek között nincs lehetősége az adott témák társadalmi
nemi szempontú vizsgálatára, valamint olyan hátrányos helyzetű
csoportokkal foglalkozó civil szervezetek munkatársainak, akik munkájuk
során napi szinten foglalkoznak emberi jogi és szociális kérdésekkel, de
nem feltétlenül járatosak ezek társadalmi nemi aspektusaiban, illetve el
szeretnék mélyíteni ezirányú ismereteiket. Mindazonáltal minden
érdeklődőt várunk szeretettel, a szemináriumok reményeink szerint
nőket és férfiakat egyaránt, és nem kizárólag egyetemistákat és aktív
civileket képesek megszólítani.

Mivel a szeminárium interaktív, fontos tudnunk, hogy körül-belül hány
résztvevőre számíthatunk, ezért részvételi szándékát kérjük, jelezze az
igenegyesulet at freemail.hu címen. Amennyiben vidékről jön, lehetőség
van az utazás költségeinek megtérítésére. Ezügyben kérjük, előzetesen
egyeztessen Rédai Dorottyával a 06-70-241-27-31 számon.