[artinfo] Lifegame - Rögtönzéses színház - New York Film Academy - Repeta Színház

lifegamepb at gmail.com lifegamepb at gmail.com
Mon Jun 25 13:51:36 CEST 2007

A New York Film Academy budapesti tagozata, a Silverback,
a Godot és a Repeta Sarok szeretettel meghívja Önt a

LIFEGAME – zenés életjáték című előadására.

Előadások minden kedden és szerdán este 8-tól.

június 26. kedd - sajtóbemutató - vendég: Kovács István haléktalan - ingyenes belépés

június 27. szerda - Vendég: Schmidt Mária - ingyenes belépés

A Lifegame nyári szezonja Kovács István budapesti hajléktalan vendégszereplésével indul, akinek életéből ugyanúgy a nézők szeme láttára készül majd színdarab, mint az előadássorozat többi vendégeinek az élettörténeteiből. Tisza Kata, Szipál Márton, Nagy Kriszta Tereskova, Soma, Egely György már járt nálunk, Schmidt Mária, Sugár András, Karsai Zita, Szilágyi „Lópici Gáspár” István és Besenyei Péter pedig a nyári szezonban lesznek vendégei ennek a Londonban, New York-ban és Stockholmban már évek óta kultuszeseménynek számító színházi vállalkozásnak, amelynek házigazdája Sáfár Zoltán, rendezője pedig a New York Film Academy budapesti tagozatának a vezetője, Csaba Czinkoczky.

A keddi különleges alkalomra több politikus is jelezte érdeklödését. Navracsics Tibor, Bajnai Gordon, Demszky Gábor és Rogán Antal mellett Kiss Péter munkaügyi miniszter valamint Vecsei Miklós hajléktalanügyi kormánybiztos jelenlétére is számítunk.

A darab sajátossága, hogy teljesen improvizált. Minden este más meghívott vendég mesél az életéről, miközben a színészek jeleneteket rögtönöznek. Az eredmény egy másfél óra hosszú látszólag irányíthatatlan zenés élettörténet, amely a nézőkkel fokozatosan kiépülő szoros összjáték során egy magát dramaturgizáló egységélménnyé érik. Minden megtörténhet, és meg is történik, hiszen mind a prózai, mind a zenés részeket ott helyben rögtönzik a színészek.

További információ a www.repetasarok.hu oldalon található.

Soma: Gondoltam, hogy kaland lesz,de bevallom,arra nem számitottam,hogy ilyen izgalmas tükröt tartanak belőlem. Mennyi humor, irónia, szarkazmus, szabadság, nyitottság, lazaság, másikra hangolódni tudás, koncentráció, éberség van ezekben a fiatalokban! Nemhiába! Az individualizmus kora sok meglepetésben fog még bennünket részesiteni. Ez a szinház is ezt segiti. Az ön-és emberismeretet,és ezáltal a fejlődést, úgy, hogy közben kacaghassunk is magunkon. Több volt, mint móka...

Tisza Kata: Nem, komplett nem hibbant meg az agyam. A Repeta sarok című helyen Sáfár Zoli és csapata – elképesztően lelkes fiatal színészgárda – meghívtak egy lifegame produkcióra, amelynek témája az én életem, ennek margójára a társulat jeleneteket improvizál, énekel. Nem igen tudtam mi lesz, Safi nem túl sokat árult el, ezért hát valóban nagy volt a meglepetés, ami azért kihozott belőlem igazi régi gyökereket.

Nagy Kriszta - Tereskova: Eddig azt hittem, hogy a színészek nem művészek, de be kell vallanom, hatalmasat tévedtem, arra  a spiritualitásra és beleérzésre amit a Lifegame előadáson tapasztaltam, csak művészek lehetnek képesek.

Szipál Márton: Nem is emlékszem, mikor szórakoztam színházban ilyen jól. fantasztikus élmény volt látni, ahogyan az életem néhány jelenetben lepereg elöttem. A tom Cruise jelenet szörnyen találó volt. Honnan tudják, hogy pont így történt? Egyik ámulatból a másikba estem. Köszönöm a meghívást.

Csaba Czinkóczky :
Manapság mindenhol a konzerv megy. Előre megírt, dramatizált,
begyakorolt, felvett, rövid snittekre vágott/összetömörített élmények
várnak mindenütt. A csúcs a szappan-tv, ahol a biztonság kedvéért még
a nevetést is odarakják nekünk, nehogy véletlenül rágnunk kelljen.
Az improvizációra épült színdarab azonban ott készül a szemünk láttára.
Mivel mindig minden lehetséges, így saját lelke van.

A LIFEGAME az ultimális kihívás egy színházi rendező számára. Úgy
rendezni, hogy ne legyen rendezett, megtalálni a struktúrát a
káoszban, hogy megmaradjon a rögtönzés minden bája és veszélye,
megteremteni az intim közelséget a színpad és a nézőtér között,
egységélményt kreálni a mindenfelé folyni igyekvő iszapszerű
masszából: igazi álommunka.

Sáfár Zoltán:
'Végre megtaláltam azt, ami mindig is hiányzott a rögtönzéses
színházból, a megfelelő keretet, a csodák megvalósítására.'