[artinfo] Ágens: plastic-fantastic-bombastic
Ágens
agens at enternet.hu
Thu Jan 4 22:45:54 CET 2007
English version
Ágens
plastic-fantastic-bombastic
2007. január 16. 19 óra Thália Színház, Nagyszínpad, Alternatív Thália Projekt
1065 Budapest, Nagymező u. 22-24.
Jegypénztár: 06/1 331-0500
Jegyértékesítés: 06/1 311-0635, 06/ 1 311-1874
Jegyrendelés: szervezes at thalia.hu
Jegyár: 1200 Ft
2007. január 30-31. MU Színház
1117 Budapest, Körösy József u. 17.
jegyrendelés és információ: 466-4627
szinhaz at mu.hu
Jegyár: 1500 Ft, diák-szakmai: 1200 Ft
Kérjük, előre rendelje meg jegyét, mert limitált nézőszámmal megy az előadás!
Író, rendező: Ágens
Koreográfus: Gergye Krisztián
Ének:
Ágens
Philipp György
Csapó József - Johnny
Laborfalvy Soós Béla
Közreműködik:
Stollár Xénia viola da gamba
Madai Zsuzsanna fuvola
Tömösközi László vibrafon, ütők
Jelmeztervező:
Béres Móni
Fényterv:
Gergye Krisztián
Maszk:
Károlyi Balázs
Haj:
Bodor Julcsi
Koturnus:
Horváth Anikó
Hang:
Boudny Ferenc
Fény:
Payer Ferenc
Köszönet Tasnádi Józsefnek, Kulcsár F. Imrének, Nagyillés Jánosnak. Külön ölelés Gergye Krisztiánnak és Négyesi Móninak.
Támogatók:
Budapesti Őszi Fesztivál, Fővárosi Színházi Alap
OKM, Műhely Alapítvány, MU Színház
Médiatámogató:
tűsarok.org
Kizárólagos programajánló médium támogató:
Pesti Est, Súgó
Technikai támogató:
Artifex 2005, AVControll
A 'plastic, fantastic, bombastic' c. előadásban a történet az iróniával szemlélt Kékszakállú története, Bartók nélkül, fordított szereposztásban.
'A kulcskérdés, hogy amikor felidézzük, vajon újraéljük, vagy újraírjuk-e az emlékeinket? Belekerülök-e ugyanabba az időminőségbe, vagy csak kívülről járom körbe a megtörténtet? Létezik-e a múlt, jelen jövő hármasa, vagy csak a folyamatos jelen idő? Élünk-e a metamorfózis lehetőségével, mely bármelyik időpillanatban megkezdődhet? ' Ágens - Halász Tamás beszélget Ágenssel a Paralell-ben
'ne közelíts,
lépteid zaját halljam csak.
messziről lélegzetedet.
tudjam, közelítesz.
imádsz,
félsz tőlem,
bennem rejtezel el.'
Ágens
'Ágens 'plastic-fantastic-bombastic' c. darabjában sajátos ütközetet, párharcot, párbeszédet látunk a letisztult és vértelenül szép ideák világa és a legesendőbb, vágykeltő és brutálisabb (női) földiesség között. Aztán ezek a felmagasodó és elérhetetlenül szép ideák (fehér férfialakok, férfi princípiumok) is összezavarodnak, tipegnek, topognak, életre kelnek és vágyakozni kezdenek. Viszonylag egyszerű eszközökkel, olyan alapvető létkérdésekről, filozófiai kérdésekről szól, magas absztrakciós szinten, kimondottan artisztikus módon, mint a múlt megközelíthetősége, egy szerelem történetté válása, a szépség befogadhatósága és megragadhatósága, az erosz kortalansága bennünk. Mintha benne is ez a kettősség élne. Ez az éteri tisztaság, és a szókimondó agresszivitás.' Nagy Zsuzsa - Lege Artist Medicinae
'Ágens - így nevezik, így hívja magát, így is tanultuk meg az elmúlt évek alatt. Egy nő, akinek természet alatti hangja van, biztosan megszámolta már valaki, hány oktáv, és úgy jár-kel a zene és opera irodalomban, ahogy csak kedve tartja. Na, úgy nem. Mert nem a kedve tartja, hanem a mondanivalója. Ebben a világban, ahol a koncepció megléte gyanús, ahol nem szokás mondani valamit, hanem inkább formába önteni szokás, ott bizony megbízhatatlan művészeti elem az, aki magasról tesz a szokásokra, az elvárásokra, és saját törvényéhez szabja a magas művészeti alkotásokat. Öntörvényéhez - mondhatnánk, de csak az tudja ezt tenni, akinek van. Öntörvénye. Magára szabott világa. Mihez tartása.
Ágens- nem írható bele az általunk már megismert formákba.'
Sándor Erzsi - Petőfi Rádió, 2006. november 3.
'Ágens új produkciója, a 'plastic-fantastic-bombastic' megmutatja, hogy a végtelen és megállíthatatlanul hömpölygő időfolyam nem csupán megszakítható, de vissza is fordítható. Sőt szükségszerűen vissza is kell fordítani ahhoz, hogy megtanuljunk emlékezni. Hogy megtanuljunk látni: sajátmagunkat, rég elfelejtett és majdani, lehetséges énjeinket. Ágens kortárs operadívából mostanra inkább az idő természetrajzával elmélyülten foglalkozó, annak legapróbb rezdüléseire is érzékenyen felelő előadóművésszé érett. Válaszai nem általános, bármilyen életkorban és lélekállapotban előrángatható receptek. A lefegyverző őszinteség, a megejtő szubjektivitás hatékonyabb fegyver, hiszen a nézőtől is reakciót követel.'
Jászay Tamás, Irodalmi Jelen, 2006. december
English version:
Ágens:
plastic-fantastic-bombastic
16 January 2007, 19:00 pm
Thália Theatre, Main Stage, Alternative Thália Project
Address: 1065 Budapest, Nagymező u. 22-24.
Box office: +36 1 331 0500
Booking tickets: +36 1 311 0635, +36 1 311 1874
szervezes at thalia.hu
Ticket price: 1200 HUF
30-31 January and 2-3 May 2007, 20:00 pm
MU Theatre
Address: 1117 Budapest, Körösy József u. 17.
Tickets and information: +36 1 466 4627
szinhaz at mu.hu
Ticket price: 1500 HUF, student and pros: 1200 HUF
23 February 2007, 19:00 pm
MODEM, Debrecen
Modern and Contemporary Arts Center
Address: 4026, Debrecen, Baltazár Dezső tér 1. Information: 36 52/518-476, 36 20/971-4805, fazakas.reka at modemart.hu
Only a limited number of tickets are available. Please, book your ticket in advance.
Written and directed by: Ágens
Choreographer: Gergye Krisztián
Voice:
Ágens - tenor, soprano, alto
György Philipp - alto, baritone
József Csapó - Johnny - tenor, counter-tenor
Béla Laborfalvy Soós - bass
Musicians:
Xénia Stollár viola da gamba
Zsuzsanna Madai flute
László Tömösközi vibraphone, percussion
Costume designer:
Móni Béres
Lighting designer:
Krisztián Gergye
Mask:
Balázs Károlyi
Hair stylist:
Julcsi Bodor
Cothurnus:
Anikó Horváth
Sound:
Ferenc Boudny
Light:
Ferenc Payer
A warm hug for Krisztián Gergye and Móni Négyesi.
Sponsors:
Budapest Autumn Festival
The Cultural Committee of the Budapest General Assembly, Ministry of Cultural Heritage, Workshop Foundation, Theatre MU
Media sponsor:
tűsarok.org
Exclusive promoters of the performance:
Pesti Est, Súgó
'Plastic, fantastic, bombastic' is the ironic story of Duke Bluebeard's Castle without Bartók and with reverse casting.
'The key question lies in whether recalling our memories means reliving or rewriting them. Does it mean entering the same quality of time or is it merely about walking round the outer surface of what has happened? Does the triad of past, present and future exist or is there continuous present tense instead? Do we grab the opportunity of a metamorphosis that can start in any moment of time?' Ágens - www.agens.hu
'Ágens - that is what they call her, that is her name and we learnt it over the past years. A woman with her hyponatural voice with God knows how many octaves in it, wandering in the kingdom of opera led by her moods. Or maybe not her moods. Her driving force is much rather what she has to say. In this world where concepts are highly suspicious, where it is not common to have a message, what is much more about giving things shape, well, someone who does not give a damn about habits and expectations and tailors high-standard artistic performances to suit her own rules is an unreliable figure. She is lead by her own rules, we could say, but you can only do this if you have your own rules. A self-tailored world with your own standards.
Ágens cannot be forced into the shapes and figures that we already know.' Erzsi Sándor, Radio Petőfi, 03 November 2006.
Ágens's latest performance entitled 'plastic-fantastic-bombastic' presents a special battle, a fight, a dialog between the world of simple and bloodlessly beautiful ideas and the most fallible, lust-provoking and brutal (feminine) earthliness. Then these elevating and unreachably wonderful ideas (white male figures, male principles) also get confused, paddling, coming alive full of desire. Using relatively simple tools, the performance deals with such fundamental philosophical questions about our existence as the approachability of our past, the transformation of love into a story, the reception and graspability of beauty and the agelessness of Eros in us on a high level of abstraction and in an expressly artistic manner. This duality seems to be inherent in Ágens as well. A kind of aerial purity and outspoken aggression.' Zsuzsa Nagy- Lege Artist Medicinae
'Ágens's new production entitled 'plastic-fantastic-bombastic' shows us that the endless flow of time unstoppably rolling on can not only be interrupted but also reversed. Moreover, it should be inevitably turned back in order for us to learn how to remember; so that we learn to see ourselves, our long forgotten and future selves. From a contemporary opera diva, Ágens has matured into a performing artist by now, deeply interested in the landscape of time and sensitively responding to its smallest vibrations. Her answers are not general recipes fitting all ages and moods. Disarming honesty and enthralling subjectivity is a more effective weapon since it also demands a reaction from the audience.' Tamás Jászay
More information about the Artinfo
mailing list