[artinfo] Valogatas Kozak Gabor gyujtemenyebol

Tue Aug 28 16:19:57 CEST 2007

Válogatás Kozák Gábor gyűjteményéből

Az Ericsson Galéria tisztelettel meghívja Önt és hozzátartozóit a

Részletek

című kiállítás megnyitójára.

A kiállító művészek: A. Nagy Gábor, Bada Dada Tibor, Baksai József, Bogdándy Szultán, Bukta Imre, Deli Ágnes, feLugossy László, Fuchs Tamás, Gaál József, Hajdú Kinga, Kósa János, Mészáros Szabolcs, Nemes Csaba, Palkó Tibor, Szikora Tamás,  Alexander Tinei, Ujházi Péter, Wachter Dénes

Időpont: 2007. szeptember 4-én 17 óra

Megnyitja: Somhegyi Zoltán művészettörténész

''Gyerekkoromból arra emlékszem, hogy amikor kaptam egy játékot, annak csak rövid ideig tudtam örülni, mert egy óvatlan mozdulattól használhatatlanná vált, vagy valami megmagyarázhatatlan okból, elveszítettem az érdeklődésemet irányába. Ettől mindig szomorú voltam, de nem tudtam változtatni rajta.

Tíz évvel ezelőtt, 21 évesen vettem az első képemet. Négy-öt évvel később már azt lehetett mondani, hogy gyűjtő vagyok. A motivációim alapjaiban egyszerűek és nagyon hasonlóak másokéhoz, abc sorrendben pedig a következők: anyagi haszon szerzése, elismerés, elismertetés, értékmegőrzés, értékteremtés, művészet szerelme, önkifejezési vágy, versengés.
Az ízlésem fokozatosan alakult. Mára a gyűjteményem nagy részét Bada Dada, Baksai, Bukta, Bogdándy, feLugossy, Gaál, Palkó, Szikora, Szurcsik és Ujházi művei teszik ki. A művészetben elsősorban a dráma vonz. Fontosnak tartom a manualitást, a kifejezési módok sokszínűségét, a szabadságot, de a következetességet és a folytonosságot is. Nem képeket, hanem életműveket gyűjtök, bár tudom, hogy ez máshonnan nézve sznobizmusnak tűnhet. Szeretem és csodálom a nálam lévő műveket, ugyanakkor tisztelem és próbálom megérteni a véletlen szerepét a választásaimban.

A főmű fogalma mára elcsépeltté vált. A kortárs művészetben elenyésző példától eltekintve nincs is helye, kivéve akkor, ha Istent szeretnénk játszani, vagy ha múzeumalapítási tervünk van a közeljövőben. Gyűjteményemben vannak olyan munkák, melyek fontos szerepet játszanak az egyes alkotó pályájában, és van néhány olyan is, ami talán a magyar művészet történetében is. Ezek megszerzése minden gyűjtő számára nagy örömet okoz. Engem arra ösztönöztek, hogy úgy tekintsek rájuk, mint egy fa törzsére, és próbáljam megrajzolni annak teljes képét ágakkal, gallyakkal, lombkoronával, bimbózó terméssel a virágzás után. Emiatt választottam a kiállítás címéül ezt: Részletek.''

Megtekinthető: 2007. október 22-ig 8 és 17 óra között munkanapokon.

Ericsson Galéria
1037 Budapest, Laborc u. 1.
Telefon: 437 7100
www.ericsson.com/hu