[artinfo] John C. Welchman három el‘adása Budapesten
by way of Janos Sugar
Orshi1 at cs.com
Fri Oct 20 21:51:13 CEST 2006
MEGHIVO
Prof. John C. Welchman, University of California
(San Diego) Visual Arts tanszék mžvészettörténet
tanárának három el‘adása Budapesten
A Magyar Képz‘mžvészeti Egyetem Fest‘ Tanszéke és a tranzit. hu szervezésében
2006. október 25, szerda 10 óra
Magyar Képz‘mžvészeti Egyetem, 1063 Andrássy út 69-70
Veít‘terem
Államellenes akciók: Paul McCarthy Kalóz-projektje
John C. Welchman el‘adása a Paul McCarthy 2005-ös
LaLa Land and Parody Paradise címž kiállításának
(Haus der Kunst, München és Whitechapel, London)
részét képez‘ Kalóz-projektb‘l kiindulva a mžvész
performanszaiban, mega-installációiban, rajz- és
videómunkáiban felmerül‘ legfontosabb társadalmi,
politikai és esztétikai kérdéseket tárgyalja
McCarthy ebben a projektben a kalóz-jelenség
többszörös hanyatlását és feltámadását vizsgálja,
az angol-európai kalózéletb‘l visszamaradt
jelenségektôl a kalóz-figura asszociációs terén
át az amerikai tengeri bandita bohózatszerž
újra-feltalálásáig. Welchman szerint a
Kalóz-projekt az események, történelmi
feljegyzések, a reprezentáció és az
újra-feltalálás között lapuló vigasztalan
társadalmi algoritmusokban lakozik. A kalózok
rendje a test vágyainak és er‘szaktételének
folyamatos destabilizációját és átirányítását
jeleníti meg: a közösség-formálás és a közös
tevékenység sajátos formáiként jelenik meg;
valamint törvényen kívüli és ellentársadalmi utak
járhatóságát alapozza meg. A Kalóz-projektb‘l
videórészleteket is vetítünk.
2006. október 25, Szerda 18 óra
Center for Arts and Culture, Central European University
1051 Nádor u 9.
Popper Room
Orshi Drozdik: A vágy jelenléte az apropriáció után
John C. Welchman el‘adása Drozdik életpályájának
fejl‘dését, rajz-, fest‘i-, szobrászati-,
fényképészeti- és installációs munkásságát követi
végig az 1970-es évekt‘l napjainkig.
Drozdik az 1970-es évek második felében
Kelet-Európa egyik els‘ n‘mžvészeként vált
ismertté, fellépve a Magyarországon akkoriban
jelen lév‘ akadémista és szocialista kulturális
programok tendenciái ellen. Mžvészetében ötvözte
a társadalmi és nemi szerepek vizsgálatán
keresztül a fényképészetet, a performanszt .
Amszterdamba majd Kanadába, végül New Yorkba
való költözését követ‘en az 1980-as és '90-es
években a New York-i kritikai posztmodernizmussal
szoros kapcsolatban álló témák foglalkoztatták.
Hosszan tartó érdekl‘dése - a nemi szerepek
felépítésével és bemutatásával kapcsolatban az
1984-ben kezdett, úgynevezett Adventure in
Technos Dystopium (Kaland a Technikai
Dystopiumban) folytatódott, melynek kiemelked‘
darabja a Medikai Vénusz allegorikus figurája,
amely új értelmezést nyer a történeti és
mitológiai tudományokkal folytatott diskurzusban.
Az 1990-es évekbeli munkái dialógust teremtettek
a divat- és szépségápolási iparral és a kozmetika
rituális erejére hiták fel a figyelmet.
2006. október 26, csütörtök 18 óra
Mžvészetelméleti és Médiakutatási Intézet
1088 Múzeum krt. 6-8
Földszint 34. terem
El‘adás két John C.Welchman által szerkeszett
kötet, a “Közelmúlt.Kaliforniai mžvészet a
kilencvenes évekt‘l máig" valamint az
“Intézménykritika és ami utána jött" címž könyvek
alapján
John C. Welchman a SoCCAS [Southern California
Consortium of Art Schools] könyvsorozatának els‘
két kiadványán, a Recent Pasts: Art in California
from the 90s to Now (JRP|Ringier, 2005) illetve a
frissen megjelent Institutional Critique and
After (RP|Ringier, 2006) könyveken keresztül
mutatja be a legfriesebb kortárs kaliforniai
mžvészeti szcénát, illetve betekintést enged az
intézménykritika történetébe. A könyv a hatvanas
évek végén, Michael Asher, Hans Haacke és más
mžvészek tevékenységével induló intézménykritika
els‘ átfogó történetét és újragondolását nyújtja.
A kötet többek között az intézmények
természetével kapcsolatos f‘bb társadalmi és
filozófiai kérdéseket tárgyalja John Searle
legutóbbi munkáinak középpontba állításával.
Továbbá bemutat intézményeket, kiállításokat és
galériákat érint‘ számos újkeletž gondolatot
mžvészek és teoretikusok munkáinak
felvillantásával: Renée Green, Isabelle Graw,
Mike Kelley, Andrea Fraser, Alex Alberro és John
Welchman történelmi újraértelmezéseit; Jens
Hoffmann, Lauri Firstenberg és mások kurátori
revizionizmusát; Monica Bonvicini, Javier Telez,
Martin Sastre és a Guerilla Girls intervenciós
projektjeit; Christiane Paul és Ricardo
Domingueznek a net arttal és az aktivizmussal
kapcsolatos gondolatait, valamint a Yes Men
különutas csínyeit.
AZ ELÃADÁSOK ANGOL NYELVÙEK
More information about the Artinfo
mailing list