[artinfo] FW: Meghívó

+ b2 at c3.hu
Mon Nov 20 17:57:47 CET 2006

Gödör Klub, november 24. Péntek

19 óra: Najmányi László: A császár üzenete (BBS, 1975) – Filmvetítés
(Szereplõk: Halász Péter és társulata), bevezeti Antal István

20 óra: Najmányi László: DOWNTOWN BLUES Halász Péter emlékére –
Könyvbemutató

A Downtown Blues két hasonló sorsú mûvész, Halász Péter és a szerzõ
közösen átélt idejérõl szól.
A kommunista diktatúra ragacsos pokláról, az emigráció tudatállapotáról,
New York sötét oldaláról, majd az újrakezdésrõl a rendszerváltozás utáni
Magyarország izgága káoszában.

Nem barátja voltam Halász Péternek, hanem – néha hálás, máskor hálátlan
– közönsége. Mert nem barátokra volt szüksége, hanem közönségre.
Mindketten bejártuk a világot, és New Yorkban találtunk otthonra. A
rendszerváltás után mindketten Magyarországra jöttünk, hogy befejezzük,
amit évtizedekkel azelõtt elkezdtünk.
Töredékes útinaplóként, kortörténetként, kórtörténetként, költõi
visszaemlékezésként egyaránt olvasható ez a könyv. Anekdoták,
történetek, kommentárok, jegyzetek, 35 év lenyomatai. A legkülönfélébb
nációkhoz, hitekhez, meggyõzõdésekhez tartozó emberek ezreivel
találkoztam életem során, közülük kevés volt rendkívüli. Halász Péter
egyike volt a néhány különleges embernek, akikkel összehozott a sors.

Najmányi László

21 óra: DJ NoMore: PETER HALASZ OVERTURE – Lemezbemutató koncert

Halász Péter egyike volt a leginspirálóbb földlakóknak, akikkel valaha
találkoztam. Élõ színház volt. Még saját temetésébõl is színházi
elõadást csinált. Ez a lemez tiszteletadás egy különleges mûvész elõtt,
aki sorsa arcába nevetett, és legyõzte a halált. Ezt a zenét thereminre
és elektronikára írtam. Úgy gondolom, hogy a theremin, a világ elsõ
térvezérlésû elektronikus hangszerének hangja, a hangszeré, amelyet nem
kell megérinteni játék közben, illik egy olyan emberhez, aki úgy
játszotta végig az életét, hogy közben soha nem veszítette el az isteni
érintését.

DJ NoMore