[artinfo] dec. 28. - Hay Agnes vetit

Artpool Art Research Center artpool at artpool.hu
Wed Dec 20 13:05:06 CET 2006

2006. december 28., 18 óra, Artpool P60

"Semmittevésem történetéböl" cimmel
Háy Agnes szimultán vetiti összes filmjét
Elöször lesz látható a "Pigeons of Russell Square"

A Londonban élö Háy Agnes hét évenként rendezett nagyobb önálló
kiállítást Magyarországon, 1985-ben, 1992-ben, majd 1999-ben. Azóta
megint hét év telt el.

"Többen mondták, hogy remélik, gyakrabban lesz kiállitásom - én nem
remélem. Ez valahogy igy jó. Nem lehet félévenként fordulópont az
ember életében. Úgy jó nagy kiállítást csinálni, hogy az fontos
legyen az ember "életrajzában". [...] Nem irott "életrajzra"
gondolok, hogy mikor milyen dijat kapott az ember, hanem az igazira,
ami az életröl szól. Ami nincs megirva, talán nem is lesz, de ami
ettöl még sokkal inkább van." [...]

„Nagyon fontosnak tartom, hogy én folytatás vagyok. Nem lennék az,
aki vagyok, ha nem találkoztam volna azokkal, akikkel találkoztam. Ha
én tisztelek valakit, attól mindketten növekszünk. Igy nagyobb térbe
kerül az ember, ami klausztrofóbia ellen is jó.”

„Ott voltam mindenütt, úgy ültem az asztal sarkán, Erdély Miklós
szerint, mint egy kesztyü. Figyeltem, és azt gondoltam, a nagyok
mindent értenek, ha nagy leszek, majd én is mindent értek. Aztán mire
nagy lettem, rájöttem, hogy senki nem ért egyet a másikkal, tehát
nincs is értés.”

(Háy Agnesröl bövebben: http://www.ndr.hu/HA/)