[artinfo] tiltakozó akció

zoltan.laszlo at web.de zoltan.laszlo at web.de
Mon Jun 14 19:54:54 CEST 2004

Művészet vagy Bioterrorizmus?

2004 május 12.-én a híres egyetemi tanárt és művészt, Steve Kurtz-ot, a
Critical Art Ensambles megalapítóját, aki munkásságá során intenzíven
informatikával és biotechnológiával foglalkozik, egy FBI speciálkomandó
az USA antiterrorizmus törvénye értelmében letartóztatta. Olyan
anyagokat foglaltak le lakásán, amiket ugyan nem hoztak nyilvánosságra
még de szerintük biofegyvereknek számítanak. Ez egy mobil laboratorium,
ami sok középiskolában is megtalálható és ami segítségével a
kereskedelemben megvásárolt élelmiszereken DNA vizsgálatot lehet
elvégezni, és amit a művész kiállításain már évek óta bemutatott.
Úgy tünik, hogy a „Patriot Act" törvény értelmében a hatóságok nem csak
a bevándorlók ellen lépnek fel, most ez a veszély a kritikus
újságírókat, tudósokat és a művészeket is fenyegeti. Steve Kurtz a
biószféra szabadalmazását és a biotech koncernek módszereit kritizálta,
ami szerinte génszennyeződést okoz.
Steve Kurtz és munkatársai, akik a művészet eszközével
társadalomkritikát folytatnak, az USA biztonsági politikája értelmében
terroristáknak vannak megpecsételve.

A bécsi „Free Bitflow" konferencia az akció ellen 2004 junius 15.-én,
15.00 órakor, az USA-Követsége (Boltzmanngasse 16, A-1090 Wien) előtt
tiltakozó akciót szervez.
http://freebitflows.t0.or.at/declaration

Segítséget nyújthatsz:
http://www.caedefensefund.org/