[artinfo] ősbemutató!

Városi Színház varosiszinhaz at varosiszinhaz.hu
Wed Nov 19 17:15:32 CET 2003

Halász Péter- Sántha Ágnes:
PETIT MAL

Bemutató: 2003. november 21, este 7 óra
További előadások: nov. 23, du. 3 óra, dec. 2, 3, 6, 7, este 7 óra

Szereplők:
Bagdi Bella, Galambos Attila, Hegyi Barnabás, Juhász Gabriella, Krasznahorkai Ágnes, Németh Orsolya, Stubnya Béla, Váradi Gábor
Rendező: Halász Péter

 A Petit Mal egy nő odüsszeiája 20 epizódban elbeszélve.
Öt év története, a gimnáziumi éveket követően. A múlt nélküli ember nincs biztonságban, hiszen azt sem tudja, ő miről szól. Még egy szellő is elsodorja, minden ijesztő, vagy éppen nevetséges ebben a helyzetben. Elindul, hogy megkeresse saját magát, azt a gyereket, aki harmóniában tudott élni ebben a világban.
Nem veszik fel az orvostudományi egyetemre, egy elmegyógyintézetben vállal állást. Az intézet nehéz közege azonban már az első napon váratlan reakciót vált ki belőle: epilepsziás rohamot, amely csaknem őt magát is az ápoltak körébe taszítja. Ettől a pillanattól kezdve számára nehezen különíthető el ápoló és ápoltak világa, bár mindent megtesz, hogy visszailleszkedjék az addig olyan otthonosnak tűnő világba.
A 20 kép, amelyben a Petit Mal megjelenik, szerkezetileg Olivier Messiaen 'Húsz pillantás a gyermek Jézusra' című zeneművének ihletésére komponálódik egésszé.
Az elképzelt előadás képi világa J. Ensor festményeihez hasonlítható.
De mindenek felett egy finoman vibráló előadásra készülünk.

Halász Péter
" Itt ülök a MALÉV eszpresszóban. Van itt egy hatalmas akvárium, nézegetem a halakat. Hiányzol."

 " Fiatal vagyok, nem bírom a várakozás feszültségét. Éjszakai őrületben rohantam hozzá. A szobájában egy ejtőernyő alatt aludt. Igen. Igen. Az ejtőernyő alatt lettem terhes. Igen. Nem akarom, hogy gyerekem legyen tőle! Nekem Alex gyereke kell."

 "  Hókifli mindig volt, kérni kellett, és mindig kaptunk. A hókifli volt az élet nekem, az jelentette a kedveskedést, a jutalmat. A gondoskodást, de itt más kultúrába csöppentem, és másnak mást jelent, talán csak egy darab sütemény, édesség, porcukor."

Városi Színház, 1089, Bp, Kálvária tér 6.
Jegyár. 1000 Ft, jegyrendelés: 210 93 50, 06/20 4372125, varosiszinhaz at varosiszinhaz.hu