[artinfo] Meghivo: Artpool P60: Eloadassorozat es kiallitas

artpool artpool at artpool.hu
Mon Nov 3 13:34:13 CET 2003

Az Artpool Mûvészetkutató Központ ôszi fesztiválja

VIGYÁZAT,
TÁMADNAK A MÉMEK!

Sebôk Zoltán:
Fertôzô elôadások a kulturális fertôzésrôl

2003. november 7-én, 12-én, 14-én, 19-én és 21.-én,
18 órakor

Artpool P60  (Budapest VI., Paulay Ede utca 60.)

A memetika fiatal, ám máris rendkívül dinamikusan burjánzó, több
területrôl - genetika, evolúcióelmélet, informatika, virológia,
pszichológia, kognitív tudományok - táplálkozó interdiszciplína, amely
máris hasonló szerepet tölt be a tudományok világában, mint egykor a
szemiotika. Azokkal a mémnek nevezett információs mintákkal foglalkozik,
amelyeket a biológus Richard Dawkins eredetileg a gén, illetve a vírus
kulturális megfelelôiként határozott meg. Az önzô gén címû könyvében
kifejtett gondolataival Dawkins maga is egyfajta hatékony mémet
teremtett, alaposan megfertôzve tudóstársai agyát. Nem is csoda, hiszen
e diszciplínában az információs társadalom egyik legnagyobb kincséért, a
figyelemért folyik a harc, miközben agyunk egyszerû trágyahalomnak
bizonyul, melyben mások gondolatcsírái kelnek új életre.

Az elôadások elôtt 16 órától megtekinthetô:

A HARMADIK TÍPUSÚ SZEMÉLYISÉG, MÛVÉSZET ÉS VILÁG
címû nemzetközi projektet bemutató esemény,

HÁRMASOK ÉS HÁRMASSÁGOK
három személy | három magatartás | három nézôpont

HÁROM ELLENTMONDÁSOS VALÓSÁGRÉSZ
a SZEMÉLYISÉG, a MÛVÉSZET, és a VILÁG
a különbözés, az azonosság, és a lehetséges harmadik

http://www.artpool.hu/harmas/oszi/

videók (16 órától):
november 7-én:
Ben Vautier "A mûvészet határai" c. elôadása/performansza
a budapesti Francia Intézetben
1993. szeptember 24-én (vegyes francia-angol nyelven)

a további napokon:
Sebôk Zoltán elôzô elôadása videófelvételrôl

---------
Artpool Mûvészetkutató Központ
http://www.artpool.hu/
Budapest VI., Liszt Ferenc ter 10.