[artinfo] X-PERIPHERIA FESTIVAL 2003.05.02.-03.

Seres Szilvia szseres at c3.hu
Sat Apr 19 13:31:24 CEST 2003


X-PERIPHERIA FESTIVAL
http://www.xperipheria.hu

ZERO DAY - 2003.05.02. 19:00-02:00
Kultiplex, Budapest IX., Kinizsi u. 28.

Fellepok: NICRON (H), RAVEN REC (A), B-P-W (CH), TUJIKO NORIKO (JP),
FUCKHEAD (A)

TITANIUM DAY - 2003.05.03. 19:00-05:00
Naphall, Budapest IV., Hajogyari sziget 322.

Fellepok: TIGRICS (H), FUNKSTORUNG (D), SCORN (UK), RADIOACTIVE MAN (UK),
ALEC EMPIRE (D) + RADIOACTIVE MAN DJ SET!

Jegyelovetel:
Trance Wave - Revay koz 2., Tel.: 302-2927
Wave - Revay utca 4. Tel.: 331-0718
ZERO DAY ACCESS: 1500 HUF (helyszinen: 2000 HUF)
TITANIUM DAY ACCESS: 3000 HUF (helyszinen: 3000 HUF)
FULL ACCESS berlet: 4000 HUF (csal elovetelben!)

ATTN: Szokas szerint pontos kezdes, erkezz pontosan!

---------------------------------------------------------------------------
TUJIKO NORIKO

Osakaban szuletett, jelenleg Tokioban es Parizsban el. A hetvenes evek
vegen kezdett enekelni. 1999-ben vett eloszor sajat szintetizatort es
samplert. Makeup And Soldiers cimu elso nagylemeze 2000 tavaszan jelent
meg es eloben is ekkortajt mutatkozott volna be a japan kozonsegnek, ha
elso fellepese komolyabb alkoholmennyiseg elfogyasztasa miatt nem fulladt
volna kudarcba. Egy tokioi fesztivalon talalkozott a becsi Mego
kiado vezerevel, Pitaval, akinek azonnal nagyon megtetszett Noriko anyaga;
olyannyira, hogy masodik lemeze mar a Megonal jott ki 2001 majusaban.
Mindekozben Noriko csatlakozott a SlideLab nevu japan muveszformaciohoz,
valamint kozremukodott az OK Fred cimu magazin letrehozasaban is.
2002 tavaszan a Mego piacra dobott egy 5 dalt tartalmazo maxit is, amely
tobbek kozott egy Becsben rogzitett koncertfelvetelt is tartalmazott es
mara a gyujtok egyik keresett darabja lett, leven, hogy az anyag csak
bakeliten latott napvilagot.
Noriko harmadik, Hard Ni Sasete cimet viselo nagylemeze 2002 oszen jelent
meg, szinten a Mego gondozasaban, melyet mind a sajto, mind a rajongok
oriasi lelkesedessel fogadtak. Hard Ni Sasete-tel Noriko
tovabbfejlesztette vokalis kepessegeit es egy sokkal kimunkaltabb,
egysegesebb es erosebb albumot sikerult keszitenie.

FUCKHEAD

A Fuckhead tagjai (Dietmar Bruckmayr, Sigmar Aigner, Michael Strohmann,
Dieter Kern, Alex Joechtl) mar tobb mint tiz eve jatsszak meg az új
evszazad hirnokeinek, a jovo szorakoztatoinak szerepet, melyet magabiztos
fellepeseikkel az utobbi evekben szamos alkalommal igazoltak. Legújabb
kiserletuk, a Nudity azzal a felfedezessel rukkolt elo, hogy a ferfiak az
utobbi evszazadok soran engedetlensegukkel rossz hirbe hoztak magukat,
ennek pedig durvasag, zurzavar, stressz, elnyomas, rombolas, eroszak es
szethullas lett az eredmenye. A Fuckhead emlekezteti hat oket biologiai
mentsegukre: "
 amig meg nem keso, vegyetek vegre eszre, mivegre alkotott
a termeszet: a nemzes kepesseget." A Fuckhead ketsegkivul zavarba hoz, de
a negy elragado ferfi elkerulhetetlen szuksegszerusegnek tekinti magat.
Mindenesetre ovakodjunk a felreertesektol: a fiúk nem proli
chippendale-ek, nem az osztrak kulugyminiszterium kompromisszumos
megoldasa, nem unatkozo kelet-europai ertelmisegiek trefaja (ahogy a BBC
feltetelezte). Nem ertettek felre Gombrowiczot. Nem homoszexualis
jobboldali militansok, ahogy Ausztraliaban egyesek hiszik, es
tagadhatatlanul olyanok, amilyennek Thomas Kramar a becsi Die Presse-ben
egyszer helyesen leirta oket: nem a kifejezo tanc alafestesehez szolgalo
zenet gyarto tarsasag.

FUNKSTORUNG

Rosenheim egy aprocska  bajor varos. Itt talalkozott Michael Fakesch es
Chris de Luca, akiket a techno szeretete hozott ossze. Egy baratjuk
tanacsara vasaroltak elso eszkozeiket: egy Roland szintetizatort es
dobgepet, melyekkel kiserletezni kezdtek, s melynek eredmenyekeppen
megszuletett a  Funkstorung. Ket esztendo telt el az elso lemez
megjeleneseig es a nemet duo zeneje ekkortajt valtozott at minimal
technobol industrial elemeket es kiserletezgeto hangokat otvozo
elektronikava. A kettos letrehozta a Musik Aus Strom, majd nem sokkal
kesobb a Sellwell kiadot. Mig a Music Aus Strom az elektronika, addig a
Sellwell a triphop es a hiphop zenei vonulatat helyezi eloterbe. A
Funkstorung rengeteget turnezik vilagszerte, valamint tobb nagysikeru
remixet is keszitettek az elmúlt evekben, tobbek kozott Bjorknek vagy a
Wu-Tang Clannak. "Szamunkra mindegy, hogy remixet vagy sajat szamot
keszitunk, mert mindkettot nagyon szeretjuk. A remixeles egyik elonye,
hogy olyan új otleteket tudunk kiprobalni, amikkel sajat anyagunkon nem
biztos, hogy kiserleteznenk. Vegyuk peldaul a Wu-Tang Clan remixet. Amikor
csinaltuk, rajottunk, hogy az orult elektronikat is lehet a rappel
vegyiteni."
A Funkstorung 2003-ban igen mozgalmas esztendo ele nez, hiszen legújabb
lemezuk munkalatai mellett turnek, kulonbozo szolotevekenysegek es remixek
is varnak a duora. Nemregiben jelent meg a Musik Aus Strom kiadojuk
valogatasa, weboldaluk friss design-t kapott a napokban es tavaszi
turnejuk is rovidesen kovetkezik. Ennek kereteben latogatnak Budapestre.
Eloszor, de biztosan nem utoljara.

SCORN

A birminghami Mick Harris a vegletek embere. A kisebbfajta metalos múlttal
rendelkezok egeszen bizonyosan felkapjak a fejuket a '80-as evek death
metal legendaja, a Napalm Death nevere, ahol Mick dobolt. A zenekar nem
elegitette ki Mick Harris igenyeit, aki a post-industrial dub
muvesz-kedvencei (Bill Laswell, Techno Animal, James Plotkin, Robert
Musso) nyoman ambient es dub kiserleteket keszitett Scorn neven, melyeket
a Napalm kiadojanal, az Earache-nel jelentetett meg.
A Scorn-t 1991-ben alapitotta a basszusgitaros Nick Bullennel.  A duo az
industrial, a dub, a rock es a hip-hop nekik tetszo stilusjegyeit otvozte.
A csapat szamos nagylemezt keszitett, amelyek rendkivul pozitiv
visszajelzeseket kaptak: az Ellipsis cimu remixlemezen olyanok dolgoztak
at a Scorn alkotasait, mint a Coil, az Autechre, Bill Laswell, a Scanner
vagy a Meat Beat Manifesto.
Harris Lull neven ha lehet, meg sotetebb, "izolaltabb" ambient
hangkollazsokat fest, szolo munkaira a Subharmonic (Bill Laswell kiadoja)
vagy a Sentrax (ide tartozik KK Null vagy Justin Broadrick Final projektje
is) labelek haraptak ra.
Jelenleg John Zorn experimental jazz-dubcore zenekara, a Painkiller
mellett a Scorn es a Lull maradt Harris fo jatektere, de szakitott idot
egy-egy kozos munkara James Plotkinnal, Bill Laswellel vagy Martyn
Bates-szel.

RADIOACTIVE MAN

"A radioaktiv manus, becsuletes neven Keith Tenniswood, kilenc eves
koraban kezdte zenei palyafutasat, amikor is apjatol egy gitart kapott
ajandekba. Kisebb ugras a hiperterben... Az ifjú Keith ejszakai barokat
jarva belebotlik Andrew Weatherallba es a Sabres Of Paradise tobbi tagjaba
(Gary Burns, Jagz Kooner, Ricky Barrow) es a tovabbiakban vele, veluk
dolgozik a Sabres turne hangmernokekent.
Keith Weatherall stúdios tenykedeseinek elmaradhatatlan reszeve valt, igy
szinte termeszetes, hogy a Sabres Of Paradise projekt elhalalozasaval
Weatherall es Tenniswood kozos vallalkozasba kezdtek, ez lett a The Two
Lone Swordsmen. A duo elso lemeze 1996-ban The Fifth Mission-Return To The
Flightpath Estate cimmel jelent meg Weatherall sajat Emissions labeljenel.
A tobbi lemezt mar a Warp Records adta ki.
A kardforgatason kivul Tenniswood segedkezett David Holmes Let's Get
Killed albuman, dolgozott a The Aloof-fal es a Red Snapper-rel. Jelenleg
szoloban dolgozik Radioactive Man neven, amellyel a breakbeat rajongok
talalkozhattak talan eloszor Adam Freeland On Tour mixlemezen, vagy a
Transparent Sound-dal kozos Beatz Clash Vol. 1-on. Radioactive Man vilaga
az embertprobalo recsego szubok es basszusok, valamint a klasszikus
electro hangzasok új generacios atgondolasanak korcsa.
Az elso megjelenes a 2001-es The Uranium EP volt, amelyet Andy Weatherall
új, Rotters Golf Club nevu kiadoja hozott ki, ezt tobb maxi es mixlemez
kovette - nem beszelve a Radioactive Man cimu nagylemezrol. Tenniswood es
Weatherall jelenleg is stúdioznak.
Tenniswood hetvegenkent klubokban porgeti a lemezeket, tobbek kozott
sajat, Control Tower elnevezesu estjen a Haywire Sessions keretein belul.
Eloben elsosorban lustasaga miatt (es mert kenyelmetlen szetszerelni a
stúdio rackjet) ritkan lathato, hosszas alkuldozasok aran sikerult azonban
elerni, hogy az X-Peripherian live-actkent lepjen fel, majd a koncertek
utan DJ-kent is jatsszon.

ALEC EMPIRE

"A zenem olyan helyekre repiti a hallgatokat, ahol meg sosem jartak.
Nehanyan nem is ternek vissza, akik azonban megis, azok felnek ismet
visszamenni oda." - Alec Empire, 2001. szeptember
Alec Empire neve fontos zenei esemenyekkel, nevekkel fort ossze. O volt
az, aki elinditotta a legendas avantgarde noise punk zenekart, az Atari
Teenage Riotot. O volt az, aki kulonfele elektronikus zenei kiserletei
soran tobb lemezt keszitett egy "hetkoznapi" Gameboy segitsegevel.
Karrierje immaron tobb, mint egy evtizede toretlen. Alec Empire talan az
egyetlen producer, aki szamara a stilushatarok sosem jelentettek
problemat, atlepesukkel mindig sikerult újat, forradalmit alkotnia.Olyan
nevekkel dolgozott korabban, mint Bjork, Rob Zombie, a Sonic Youth, az
Einsturzende Neubauten vagy a blues legenda, R.L. Burnside, de segitette a
hiphop vilaganak feltorekvo eloadoit is. Turnei soran jatszott a Wu-Tang
Clannal, Beck-kel, a Ministry-vel, a Rage Against The Machine-nel, a Nine
Inch Nails-zel. Tobb, mint 50 orszagban jart es zenelt mar, az aprocska
klubtol a tobb tizezres fesztivalokig, Japantol egeszen Del-Amerikaig.
"Nyugat-Berlinben szulettem 1972-ben. Egy olyan varosban nottem fel,
amelyet fallal vettek korul; igazi haborús zona volt, amely David Bowie-t
es Iggy Pop-ot is inspiralta. Ebben a hihetetlenul feszult legkorben
nevelkedtem. Ez mindig is a reszem marad, barhova is koltozom.
Termeszetesen en is punk bandakban kezdtem a zenei palyam, majd a
kilencvenes evek elejen fordultam az underground techno fele. Az Atari
Teenage Riot-ot 1992-ben alapitottam es azzal hatat is forditottam a
tanckultúranak."
Alec sajat kiadoja, a Digital Hardcore 1994-ban jelentette meg elso
kiadvanyat. Az elkovetkezo nehany esztendo soran a Digital Hardcore tobb
irodat nyitott vilagszerte, komoly hirnevet szerzett maganak, tucatnyi
ceggel kotott terjesztesi szerzodest, sot tovabbi csatornakat hozott letre
a cegen belul, amelyek a kiserleti probalkozasok megjelentetesere
szolgaltak.
Mindezen kiadoi es zenekari munkalatok, tennivalok mellett Alec Empire
termeszetesen folytatta sajat zenei útjat is. A kilencvenes evek elso
feleben tobb EP-t es osszesen ot albumot jelentetett meg a nagynevu Mille
Plateaux-nal, amelyek elsosorban sample-alapú munkak voltak. Amig az Atari
Teenage Riot munkassagat inkabb a progressziv- es avantgarderock-rajongok
- a BBC veteran DJ-je, John Peel, vagy a Beastie Boys es kiadojuk, a Grand
Royal - istenitettek, addig Alec Empire szoloban kiadott anyagai az
europai es az amerikai indusztrialis es elektronikus zenei vonal hiveit
hoztak lazba. Ezen kettoseg is segitsegere volt abban, hogy elkeszithesse
legutobbi nagylemezet, amely Intelligence & Sacrifice cimmel 2002-ben
latott napvilagot. A dupla lemez elso felen a rock es metal elemei kapnak
hangsúlyt, mig a masodik CD-n az elektronikus, kiserleti zenei vonal
szolal meg.


*****************************************************
Seres Szilvia, Tel.: 06-30-9894-917
1464 Budapest Pf. 1486

C3 Kulturalis es Kommunikacios Kozpont
1014 Budapest, Orszaghaz utca 9.
H-1537 Budapest, Pf. 419
Tel: 4887070, Fax: 214-6872
*****************************************************


More information about the Artinfo mailing list