[artinfo] Istvan Kantor Monty Canstin Amen! videovetites a BBS-ban*

anna balint epistolaris@freemail.hu
Mon, 07 Oct 2002 13:19:52 +0200


Istvan Kantor Monty Cantsin AMEN!
Videóvetítés a Balázs Béla Stúdióban
2002. október 15-én, kedden 19 órakor
Budapest, XIII. ker. Újpest rakpart 5
Tel: 3405551, e-mail: bbs@chello.hu


Accumulation
2001, 10 p, sztereó, digitális vágás
Az Accumulation c. videó Istvan Kantor "halmozódási elméletét" értelmezi: a talált és 
létrehozott képeket egy szándékosan zavart keltő retorika illusztrációjaként alkalmazza. 
Kantor nem-lineáris világában, a folyamatosan változó és ritmikus képfolyamban kép és 
hang, múlt, jelen és jövő nem válik el egymástól, minden egyszerre történik  és minden 
mindennel összefügg. Kép és hang egy mindig bővülő információhalmazt alkot, mely a 
zajos és zavaros technikai társadalmat újszerű videografikus tájképként mutatja be.
A videó készítését a torontói Charles Street Video's Artist Residency Program támogatta

Broadcast
2000,  20 p, szín, sztereó, digitális vágás
Számítógépes animáció: Implosion Postmedia
Az akcióban részt vettek: Louise Bak, Alain Bloor, Jubal Brown, Jowita Kepa, Heidi Fry, Louise Liliefeldt, 
Coman Poon, Werner Schmidt, Chloe Lum, Shanon Echlin, Ioana Georgescu, és Istvan Kantor
A Broadcast c. videó a városi pusztulás esztétikáját tárja fel és a testet közvetítő 
gépezetként mutatja be. Hyperdramatikus elbeszélőmódja a növekvő feszültségű és 
intenzitású részleteket gyors videógrafikus mozdulatokkal és zajelemekkel köti össze. 
Istvan Kantor a technikai társadalom zaj-szerkezetét a közvetítéssel és az egyén 
autonómiájának értékeivel összefüggésben kommentálja. Míg a városok arculatát az új 
high-tech épületek határozzák meg, a Broadcast szereplői elhagyott raktárépületeket 
foglalnak el és testüket telekommunikációs eszközként használva a maguk 
látomásszerű performansz-kiáltványukat teszik közzé az épületek tetején.
A videó készítését az Ontario Arts Council támogatta.

AXIOM/E 
2001, 15 p, sztereó, digitális vágás
Marlee Cargill, Istvan Kantor, Louise Liliefeldt, Coman Poon, Conan Romanyk részvételével 
Az AXIOM/E c. videó Istvan Kantor állandó témáját járja körül, azt vizsálja, hogy  a test 
egyedi gépegységként hogyan kapcsolódik a társadalom gépezetéhez. A technológia 
átjárja a testet, a test eltulajdonított merevlemeze a szoftverek kiterjesztésévé válik, 
kábelekkel és  külső egységekkel fonódik egybe, billentyűzet kötözi béklyóba,  
folyamatosan információt dolgoz fel és az egységesítő hálózattal állandó interaktív 
kapcsolatban áll. Az AXIOM/E  a cybersport, software-élvezet és robot-extázis 
könyörtelen, folyamatos és ironikus kiáltványa.
A videó készítését a Canada Council Médiaművészeti osztálya és a Québec-i La bande video támogatta.

The Trinity Session
2001, 7 p, színes, sztereó
A Machine Sex Action Group részvételével
A Trinity Session a Machine Sex Akciócsoport autentikus munkáját mutatja be. 
A robot-impulzusokra, számítógépes erotikára, irodabútor-szexre, cybersport extázisra 
összpontosító  helyspecifikus gépi performansz a szélessávú információcsere kinetikus 
extázisát és a technikai környezet erotikáját aknázza ki.

A budapesti videóvetítést a Kanadai Külügy- és Nemzetközi Kapcsolatok Minisztériuma támogatja. 
This project is undertaken with the support of the Department of Foreign Affairs and International Trade 
of Canada.


Életrajz:

A Monty Cantsin néven is ismert Istvan Kantor, a neoista mozgalom alapítója (Montréal, 
1979) médiaművész és producer többnyire a performansz, robotművészet, installáció, 
hangköltészet, zene, videóművészet  területein alkot. Az utóbbi években az új technológia 
társadalmi következményeivel és az információs rendszerek szocio-mechanikus 
kölcsönhatásával foglalkozik. 

Intercourse című installációját a Next Sex témájú Ars Electronica és a kanadai Elektra 
fesztiválon mutatták be és díjazták 2000-ben, ill. 2001-ben. Videóit szerte a világon vetítették, 
a Broadcast c. videó 2001-ben első díjat nyert a berlini Transmediale fesztiválon. A videók 
formai kimunkáltsága tudatosítja a nézőkben, hogy mindig az alkotó uralja a médiát. Kantor 
Budapesten, Párizsban, Montréalban, New York-ban élt, 1991 óta Torontóban lakik. A 
kritikusok lázadónak, tekintélyrombolónak, technikai szempontból újítónak és kísérletezőnek 
tartják  intellektuális ostromként is jellemzett munkáit. 

*ezt a levelet az ISO-8859-2 kódkészlettel írtam, ezzel lehet olvasni is.
kérésre kopaszon vagy angolul is elküldom