<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>János Brückner ~ Stupid
Things</title></head><body>
<div align="center"><b>Everybody Needs Art</b> örömmel mutatja
be<br>
<br>
<b>Brückner János</b>,<b> "Stupid Things"</b> címž
kiállítását<br>
<br>
az<b> ENA Viewing Space-en</b>.<br>
<br>
Kurátor: Bencze Péter<br>
<br>
Megnyitó: 2019.04.06, Szombat 17:00<br>
<br>
<b>A megnyitón való részvétel, emailben történ‘
regisztrációhoz kötött.<br>
----> everybodyneedsart@gmail.com<br>
/04.05, Péntek 20:00-ig/<br>
A kiállítás megtekinthet‘: 2019 Április 6 - Május
17.</b><br>
<br>
“A franciáknál van egy régi mondás: “hülye, mint egy
fest‘." Az emberek a fest‘ket hülyének tartották, míg a
költ‘ket és írókat nagyon intelligensnek. Én intelligens
akartam lenni. Szükségem volt az újítás gondolatára. Hogy
ne azt tegyem, amit apám is csinált. (...) Vizuális alkotói
korszakomban van valami a fest‘knek ebb‘l a hülyeségéb‘l.
(...) Aztán rájöttem valamire. Kigondoltam az ideális
formulát arra, hogyan szabadulhatok meg a küls‘
hatásoktól."<br>
(Marcel Duchamp)<br>
<br>
“Kell‘ ismételgetés után minden hülyeség igazságnak
tžnik."<br>
(Sas István)<br>
<br>
Mit tart hülyeségnek a szótár?<br>
A szó eredeti hüle alakja a hžl igéb‘l képzett folyamatos
melléknévi igenév olyan változata, mint a peng‘, szül‘
esetében a penge, szüle; az l utóbb palatalizálódott. A ~
kifejezés eleinte olyan embert<br>
jelölt, aki mindenen elhžl, hüledezik; ez a bambaság
képzetén át vezetett a szó 'idióta' jelentéséhez.<br>
Ilyenre más nyelvekben is van példa: latin stupere ('zsibbad,
kábul, ámul') ܦ stupidus ('hülye').<br>
Vagyis: zsibbadó, kábuló, ámuló.<br>
<br>
"Elérni a festészetben azt a pontot, amikor azt mondjuk, bassza
meg, ez most így lesz és kész, nem érdekel."<br>
(John Kilduff)<br>
<br>
Mit tart a hülyeségnek a társadalom, a józan ész?<br>
A kilátástalan, haszontalan, értelmetlen tevékenységet.<br>
Számomra viszont az ilyen teljesítményekben és
vállalkozásokban nyilvánul meg valami alapvet‘en emberi, szép,
értékes. Egy olyan pillanat, ami könnyedén elveti a hasznos,
jól megtanult és bevált<br>
okosságokat, gondtalanul vállalva a biztos bukást. Egy
‘szinte, egyszerž, kend‘zetlen akció. Egy elszánt tévedés.
Egy benézés. Egy törékeny és béna pillanat.<br>
<br>
"Mit tartok hülyeségnek én?<br>
<br>
Miért kell minden reggel felkelni?<br>
Hadd fingjak már a saját WC-mbe amekkorát csak akarok!<br>
Asszem, beszartam<br>
Eyecandy<br>
Jóska bácsi meghozta a bugyikat<br>
Jaj, ba°Ëmeg!<br>
Haza<br>
Nosztalgia<br>
Az Antikrisztus születése<br>
Salsa-oktató az összeomlás határán<br>
Hát nem<br>
Nem kaphatod meg<br>
<br>
Ez a kiállítás egy labirintus, ami hülye képekb‘l és
maszkokból, valamint egy bunkerb‘l áll, amelyben valami
számomra nehéz és értékes található. Ebben a tet‘téri,
plafon nélküli budai szobában nagy az esély arra, hogy az
ember elvesszen a hülyeség és komolyság, a könnyž és a
nehéz között.<br>
Ugyanakkor legalább két fontos dolog megkülönbözteti ezt a
labirintust a város számtalan szabadulószobájától: a
Hülyeségek ingyenes, és senki se fog bezárni senkit a
racionalitás szigorú és<br>
kötelez‘en megosztó kategóriáiba.<br>
Duchamp komolykodott a hülyeségr‘l, Szent Varecza komolyan
hülyéskedett a komolyságról, John Kilduff egy futópadon,
futás közben, betelefonálók hívását fogadva festett
csendéletet,<br>
OMARA pedig egyszeržen egy istenn‘.<br>
Ezek a mesterek inspirálták ezt a kiállítást."
Brückner János<br>
<br>
Instagram --> @janos_bruckner @enaviewingspace
@everybodyneedsart<br>
<br>
Külön köszönet: Absolut<br>
<br>
<a
href=
"https://everybodyneedsart.us18.list-manage.com/track/click?u=d33481319e070c22f259ae944&id=db192345e3&e=3fb994c770"><span
></span>http://www.brucknerjanos.com/</a></div>
<div align="center"><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab></div>
</body>
</html>