<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>Hidegszoba Stúdió:
Fotóhónap2018</title></head><body>
<div>Hidegszoba Studio / 1072 Budapest, Dob utca 24.</div>
<div><br></div>
<div>Anasztázia Horosilova </div>
<div><br></div>
<div><b>Once the sea was here</b> [Régen itt volt a tenger]</div>
<div><br></div>
<div>megnyitó: 2018. november 7. 19h</div>
<div><br></div>
<div>a kiállítást megnyitja: Mélyi József
mžvészettörténész</div>
<div><br></div>
<div>Kurátor: Simon Kati</div>
<div><br></div>
<div><a
href=
"http://www.ikon.hu/artroll/index?search=e_id&search_string=15186"
>a kiállítás bezárása | 2018. november 28.</a></div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div>A színhely a Turgenyev által is megidézett orosz vidék
és táj, a Bezsin-rét (Bezsin Lug), amely Szergej Eisenstein
legendás filmjének címét is kölcsönözte. Ide tér
vissza mintegy 12 év elteltével Anasztázia Horosilova, hogy
felkeresse a kétezres évek elején megörökített helyieket,
akikben másfél évtizede még élt némi remény a jöv‘t
illet‘en.</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div>A Bezsin-rét a társadalmi változások és konfliktusok
ábrázolásának szimbolikus helye az orosz kultúrában. Az Egy
vadász feljegyzései 1852-es kiadását követ‘en Turgenyevet
lázítás vádjával egy évre családi birtokára
számžzték és a könyv terjesztését is betiltották annak
társadalomábrázolása miatt, az 1950-es évekt‘l viszont
mindmáig kötelez‘ irodalom az iskolákban. Eisenstein filmjét
1937-ben még befejezése el‘tt betiltották, és az 1966-os
részleges rekonstrukciójáig úgy hitték, hogy teljesen
megsemmisült. A 20. század végén már nem a Gulág, hanem a
széthulló Oroszország az élet metaforája Szorokin
Regényében. Pjotr Aleskovszkij ä•ÂÔÓŇÚ¸ [Er‘d]
címž regényének f‘h‘se, a kispolgári “lúzer"
képtelen megtalálni a helyét egy olyan társadalomban, ahol
mindent a pénz és az összeköttetések határoznak meg.</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div>Horosilova érzékenyen reflektál mind Turgenyev
realizmusára mind Eisenstein montázstechnikát forradalmasító
formanyelvére. Gondosan megkonstruált képein a táj, a valaha
összetartó falusi közösség életének helyszínei, az
emberi test csak fragmentumokban látható. Antropológus
tekintettel vizsgálja a mindennapi életet, újrealista
megközelítéssel ábrázolja a vidék társadalmának
felbomlását. Vajon meddig képesek meg‘rizni bels‘ erejüket a
Bezsin-rét hátramaradt vesztesei? Van-e bármilyen jöv‘je a
vidéknek a mai Oroszországban?</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div>ANASZTÁZIA HOROSILOVA, 1978-ban született Moszkvában, az
esseni Folkwang Akadémián tanult fotográfiát. Mžvei számos
kiállításon szerepeltek világszerte, köztük a Moscow
Museum of Modern Art (2009), a Velencei Biennále (2011), a Kunsthaus
Baselland (2012), a párizsi Maison Européenne de la Photographie
(2014), a Haus der Berliner Festspiele (2017) rendezte egyéni
kiállításokon. A Rodchenko Moscow School of Photography and
Multimedia tanára. 2016-ban a DFA - Deutsche Fotografische Akademie
tagjává választották.</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div>www.khoroshilova.net</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div>www.fotohonap.hu</div>
<div> </div>
</body>
</html>