<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>AI</title></head><body>
<div><font size="+1" color="#000000">A Freiburgi Egyetem kutatói
több Ataritól származó retrójátékra is
“ráeresztették" az AI modult, azonban a lassan 30 éves múltú
Q*bertnél szokatlan dolgot tapasztaltak: az általuk gondozott AI
egyfel‘l elsajátította a játék fontosabb szabályait,
id‘vel pedig kiismerte annak gyenge pontjait is. És ez még semmi,
a nemrég publikált tanulmányuk szerint a mesterséges
intelligencia ezután fogta magát és az ember által alkotott
program hibás részéb‘l kinyert adatok alapján
“elkészítette" saját, nyer‘ stratégiáját. A német AI ezt
követ‘en a kutatók számára értelmezhetetlen lépéseket
használva sorra állította fel az újabb, játékon belüli
rekordokat, mígnem az elképzelhetetlennek tžn‘ egymilliós
ponthatárig el nem jutott. Bár ilyen értelmezésben
csalásról van szó, az evolúciós algoritmusok kategóriájába
ill‘ fejlesztés hatalmas el‘relépésr‘l tanúskodik:
nemcsak detektálta a játék készít‘i el‘tt eddig
ismeretlen hibát, képes volt megérteni és megtanulni, hogyan
tudja azt saját el‘nyére fordítani.</font></div>
<div
>http://hvg.hu/tudomany/20180302_mesterseges_intelligencia_videojatek<span
></span>_csalas_gepi_tanulas_q_bert</div>
<div><br></div>
<div><br></div>
<div><b>Canonical ES finds a bug in Qbert</b> (Full)</div>
<div>https://www.youtube.com/watch?v=meE5aaRJ0Zs</div>
<div>Agent finds a bug in the game and exploits it to gather huge
amount of points.</div>
</body>
</html>