<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>Fotófilmek: konferencia és
filmsorozat</title></head><body>
<div><font size="+1" color="#000000"><b>Fotófilmek: Állóképek
mozgásban</b></font></div>
<div><font color="#000000"><i><br></i></font></div>
<div><font color="#000000"><i>konferencia és filmsorozat<br>
<br>
</i>Kurátorok: Hámos Gusztáv, Katja Pratschke és Thomas
Tode<br>
<br>
A Concrete Narrative Society e.V. szervezésében<br>
<br>
Támogatók: Stiftung Kulturwerk der Bild-Kunst Bonn, Liebelt
Stiftung Hamburg, AG Kurzfilm, German Films, Goethe-Institut
Budapest.<br>
<br>
Egy archívum újraértelmezésének munkája az emlékezés
élményén alapul, mert "dokumentumok" segítségével
jutunk el egy tény vagy körülmény eredetéhez. Az
archaikussal való találkozás egyben régészeti
tevékenység is. Különböz‘ anyagok személyes feltárása
egy hivatalos intézményben történ‘ újragyžjtési
munkát jelent (az eltžnt id‘ nyomában). Az archeionban
(ógörög szó a magisztrátusi irattár épületére)
‘rzött hivatalos dokumentumok személyes, szubverzív
újraértelmezésér‘l van szó, a hivatalos történetírás
megkérd‘jelezésér‘l. És az emlékek
felmerülésér‘l, ami a fotóarchívumi anyag programszerž
feldolgozásának, valamint a korábban eltárolt
"impressziók" régészeti feltárásának, a rendszerezett
feljegyzések és dokumentumok személyes dekódolásának az
eredménye. Ez más szóval kapcsolat létesítését, az
archívok feldolgozását jelenti. Az archív anyagok
feldolgozásának, digitalizálásának folyamata kapcsolatot jelent
a film médiumával is, ami ahhoz az asszociációhoz vezethet
minket, hogy a filmekre archívumokként tekintsünk és a
digitális média jelenlétének következtében az archívumokat
filmmžvészeti kontextusban is megpróbáljuk értelmezni.<br>
A nem mozgó és a mozgó képek "kezelését" az
utóbbi évtizedben alapvet‘en változtatták meg a digitális
eszközök. Egyfel‘l ma már képesek vagyunk akár álló,
akár mozgó képeket felvenni és lejátszani okostelefonon,
tableten, számítógépen, fotó- vagy videokamerán.
Másfel‘l már nem kinagyítjuk a fotót, hanem úgy tekintjük,
mint ami kéznél van egy eszközön. Egy tableten az ujjainkkal
megfoghatók az egykor érinthetetlen mozgóképek. A
kapcsolatunkat a nem mozgó és a mozgó képekkel lényegileg
változtatták meg a mobil felvev‘ és lejátszó
technológiák, amelyek a felvett anyag azonnali megtekintését,
feldolgozását, továbbküldését vagy közzétételét is
lehet‘vé teszik. A képgyártó eszközök egybeolvadása
azzal jár, hogy tudatos döntést kell hoznunk, fotót vagy
filmet akarunk-e készíteni, és kétségtelen hatást gyakorol
napjaink képz‘mžvészetére.<br>
Az esemény egy konferenciából és filmvetítésekb‘l áll:
három rövidfilmes blokk a Toldi moziban és négy egészestés
film a Blinken OSA Archívumban, a Francia Intézetben és a
Cirkoban. Az eseménysorozat célja, hogy rendez‘k,
médiamžvészek, teoretikusok és a közönség megvitassák
napjaink audiovizuális médiájának izgalmas új
fejleményeit.</font><br>
<font color="#000000"></font></div>
<div><font size="+1" color="#000000"><b>Fotófilm konferencia:
Mintavétel az archívumból</b></font><font
color="#000000"><b><br>
<br>
</b>Helyszín: Blinken OSA Archívum</font></div>
<div><font color="#000000">Cím: Budapest, Arany János u. 32., 1051
Hungary</font><br>
<font color="#000000"></font></div>
<div><font color="#000000">A konferencia programja:</font></div>
<div><font
color="#000000"
>http://verzio.org/sites/default/files/pdfs/2017/Fotofilm_konferencia<span
></span>.pdf</font></div>
<div><font color="#000000"> <br>
Regisztráció az info@verzio.org email címen, a tárgyba írd
be: Photofilm Conference.</font></div>
</body>
</html>