<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>Kegyeleti Múzeum, Fiumei úti Sírkert | Marad
hatás</title></head><body>
<div>Major Kamill</div>
<div><br></div>
<div>Marad hatás<x-tab> </x-tab></div>
<div><br></div>
<div>megnyitó: 2017. junius 24. 19h30</div>
<div><br></div>
<div>a kiállítást megnyitja:</div>
<div>Radnainé Dr. Fogarasi Katalin, a Nemzeti Örökség
Intézete f‘igazgatója,</div>
<div>Hervé Ferrage, a budapesti Francia Intézet
igazgatója,</div>
<div>P. Szabó Ern‘, mžvészettörténész</div>
<div><br></div>
<div>a kiállítás bezárása | 2017. augusztus 19.<br>
</div>
<div>A halál örök témája a mžvészeteknek. Az
emberiséget kezdetekt‘l foglalkoztatja a kérdés - honnan
jövünk, és mi lesz velünk a halálunk után? Eltžnünk-e
nyomtalanul vagy marad utánunk valami?</div>
<div><x-tab> </x-tab>A
halálban mindenki egyenl‘, de az emlékezet rangsorol.</div>
<div><x-tab> </x-tab>A
kollektív emlékezet a legnagyobbak kiváltsága, de mi lesz az
ismeretlenekkel? Azokkal, akik egyszeržen csak éltek és
meghaltak?</div>
<div><x-tab> </x-tab>Major
Kamill évtizedeken át járta a temet‘ket. Fotókat
készített a sírkövekr‘l, amelyeken az elhunytak portréi voltak
láthatók, majd évek múltán visszatért és újra
lefotózta ‘ket pusztulásnak indult állapotukban.</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div><x-tab> </x-tab>“la
destruction est réellement un acte de création “( a rombolás
valójában a teremtés egy aktusa)</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div><x-tab> </x-tab>Ez az
idézet olvasható Major Kamill honlapján, aki Franciaországban
él, alkot és tanít 1972 óta. A temet‘kben és
katakombákban tett rendszeres látogatásai kihatottak egész
alkotói munkásságára, amely a rombolás esztétikáját
és olykor rútságát tárja elénk.</div>
<div><x-tab> </x-tab>A
természetben zajló akaratlan és megállíthatatlan pusztító
- újjáteremt‘ folyamatok képi rögzítése után maga is
tevékeny résztvev‘jévé vált a rombolásnak és
újraalkotásnak, kísérletezve az abban rejl‘ mžvészi
lehet‘ségekkel.</div>
<div><x-tab> </x-tab>A
fizikai megsemmisülés brutalitását az újrateremtés
lehet‘ségeit együtt értelmezve jutott el az intellektuális
és mžvészi absztrakció egymást követ‘ szintjeire.</div>
<div><x-tab> </x-tab>Az
általa hagyott vizuális nyomok azt sugallják, hogy van, ami
örök. Marad nyom, marad hatás az élet után.</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
</body>
</html>