<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>Meghívó: MOME Doktori Agora 3. - nov.
23.</title></head><body>
<div>Kedves érdekl‘d‘k, kedves oktatók, kollégák!</div>
<div> </div>
<div>A MOME Doktori Iskola harmadik alkalommal rendezi meg nyilvános
mžhely-rendezvényét, a Doktori Agorát, melynek keretében az
egyetem közössége és a küls‘s érdekl‘d‘k
megismerkedhetnek az iskolában folyó kutatások egy-egy
tematikusan válogatott szeletével.</div>
<div>Minden érdekl‘d‘t, MOME doktori tanulmányokon
gondolkodót, társadalmi vállalkozót, kutatási/tervezési
partnereket keres‘t szeretettel várunk!</div>
<div> </div>
<div><b>DOKTORI AGORA 3.0</b></div>
<div>2016. november 23. 10:00-16:00</div>
<div>Capa Központ (Budapest, Nagymez‘ u. 8, 1065)</div>
<div> </div>
<div><b>VÍZIÓK - 0.1 el‘adások</b></div>
<div>10.00 - 13.00</div>
<div> </div>
<div>Moderátor: Horányi Attila PhD és a témavezet‘k</div>
<div><b> </b></div>
<div><b>Vágvölgyi Noémi:</b> Többrétegž képek - Képek
közötti kommunikáció vizuális integrációval</div>
<div>Témavezet‘k: Balla Dóra DLA és Veres Bálint PhD</div>
<div>Az ember ábrázolási és percepciós képességeit,
módszereit vizsgálva, a látványt felfogó és értelmez‘
rendszerünk rugalmasságát veszem alapul egy új típusú
képi megjelenítés kialakításához. Szándékom egy
intenzív kommunikációs helyzet létrehozása, gerjesztése
két kép, vizuális tartalom között, azok egy felületen
történ‘ összeépítésével.</div>
<div>A formai integráció szándéka ellenére mindig nyitott
kérdés marad, hogy a képek miként fognak hatni egymásra.
Alkotóként ezt a kérdésfeltev‘, szituációteremt‘
szerepet tartom érdekesnek és fontosnak.</div>
<div> </div>
<div><b>Zagyvai Sári</b>: Termelt természet - digitális
táj</div>
<div>Témavezet‘k: Szalontai Ábel DLA és Veres Bálint
PhD</div>
<div>A valós fizikai és a számítógépes tér
különböz‘ átmeneteinek és mintázatainak vizsgálata
foglalkoztat. A témához szorosan kapcsolódik a tájkép
aktuális kérdéseinek kutatása, úgy mint az interneten terjed‘
uniformizált természetábrázolás vagy a mindennapi ember
vágyott képei az ideális tájról. Érdekl‘désem kiterjed a
technika alkotta tájakra, a bit számítógépek szaggatott
tereire és a kvantumszámítógépek rendszerszerž terének
vízióira.</div>
<div> </div>
<div><b>Kazi Roland</b>: Analóg technikák a kortárs
képalkotás perspektívájában - technológia és tudomány a
mžvészettel karöltve</div>
<div>Témavezet‘: Szirtes János DLA</div>
<div>Diplomamunkámból kiindulva, kutatásomat egyrészt a mozi
el‘tti korból származó mozgó, vagy a mozgás
illúzióját kelt‘ tárgyak újrafelfedezése teszi ki, valamint
ezen eszközök átértelmezése, ötvözése a korunk
technológiájában és mžvészetében fellelt kinetikus
lehet‘ségekkel. Az els‘ két dolgozatomat javarészt az
inspirációszerzés határozta meg, így a médiumok
fejl‘déstörténetével, valamint a kortárs mžvészetben
felbukkanó kinetikus, interaktív és optikai mžvekkel az egyes
alkotóikon keresztül foglalkoztam. A hagyományos és az
innovatív technológia fúzióján belül célom egy
klasszikus narratíva modern problémákra való
reflektálásának beágyazása. Az elkészült tervek alapján, a
továbbiakban szükséges a finanszírozási források
meghatározása, a megfelel‘ szakemberek bevonása a projektbe,
valamint az elkészült munka minél szélesebb körž
prezentálása.</div>
<div>------ </div>
<div> </div>
<div><b>VÍZIÓK - 0.2 el‘adások</b></div>
<div>14.00 - 16.00</div>
<div> </div>
<div>Moderátor: Szentpéteri Márton PhD és a
témavezet‘k</div>
<div> </div>
<div><b>Bánóczki Tibor</b>: Kisköltségvetésž animációs
nagyjátékfilmek: Kalandorok, ‘rültek, felfedez‘k</div>
<div>Témavezet‘: Fülöp József DLA</div>
<div>A kétezres évek digitális forradalma alapvet‘en
változtatta meg az animációs filmkészítést. A
számítógépes technika sokak számára elérhet‘vé tette az
addig nehézkes, bonyolult, id‘igényes mžfajt. A filmnyelvi,
esztétikai, - és nem utolsó sorban filmkészítési -
metódusok változásai a rövidfilmekben jelentek meg el‘ször,
de nem kellett sokat várni, hogy az animációs
nagyjátékfilmek terén is innovatív és meglep‘
fordulatokat eredményezzenek. Ez a forradalom jelen pillanatban a
szemünk el‘tt zajlik, évr‘l-évre kitermelve fontos, a
mžfajt megújítani szándékozó alkotókat és
alkotásokat.</div>
<div
> <span
></span> </div>
<div> </div>
<div><b>Ringeisen Dávid</b>: recollective - A közösségi
emlékezet virtualizálása </div>
<div>Témavezet‘k: Fülöp József és Illés Anikó</div>
<div>A kutatás alapvetése, hogy napjainkban egyre gyorsuló
ütemben devalválódik mindaz az ismeretuniverzum, ami a kis
közösségekben évezredeken át szájhagyomány útján
generációról generációra adódott át. A cél az, hogy
csökkenjen a fiatal generációk "identitás deficitje",
a közösségi emlékezet virtualizációjával lehívható
és interaktívan megismerhet‘ formában. A prezentációban
pedig arra keresem a választ, hogy milyen eszközökkel lehet
vizualizálni a közösség saját múltjáról alkotott
narratíváinak komplex, organikusan egymásba fonódó
teljességét.</div>
<div> </div>
<div> </div>
<div> </div>
<div>Gáspár Júlia</div>
<div>doktori koordinátor / <i>coordinator </i></div>
<div>MOME Doktori Iskola / <i>MOME Doctoral School</i></div>
<div>Moholy-Nagy Mžvészeti Egyetem / <i>Moholy-Nagy
University of Arts and Design Budapest</i></div>
<div>+36 20 538 9888</div>
<div><a
href="http://www.doktori.mome.hu">www.doktori.mome.hu</a></div>
<div> </div>
</body>
</html>