<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>Hámos Gusztáv el‘adása a
Vetít‘ben</title></head><body>
<div>2016.<b> szeptember 28-án, szerdán 10 órától</b> a
Berlinben él‘</div>
<div> </div>
<div><b>HÁMOS GUSZTÁV</b></div>
<div> </div>
<div>videómžvész tart el‘adást<br>
</div>
<div><font size="+1"><b>FOTÓ - FESTMÉNY - FILM
címmel</b></font><br>
<font size="+1"><b></b></font></div>
<div><b>a Vetít‘ben</b>.</div>
<div> </div>
<div>Minden érdekl‘d‘t szeretettel várunk.</div>
<div> </div>
<div><b>Kiindulópont:</b></div>
<div><b> </b></div>
<div>Alain Resnais VAN GOGH (F 1948) címü  filmjének
témája a festmény, a fotók, és a film. A fotó, festmény,
film-röl folytatott diskurzus szempontjából Resnais e korai
munkáját nagyon fontosnak tartom, mert tudomásom szerint ez az
elsö olyan film ami mozdulatlan képekböl áll. Ahol tehát nem
mozog a mozi. Resnais úgy kezeli Van Gogh képeit mintha a fest‘
életének "fotódokumentumai" lennének. Ráadásul
Van Gogh szines festményeit fekete fehér filmre fényképezte,
igy a fest‘ drámai életét absztrakt módon meséli el. A
kamera szabadon mozog a képeken, a festöi világot önálló
valóságként kezeli és megszünteti a képkeretet. A
montázs révén a mü egy összetett gigantikus "film
képpé" kovácsolódik össze. Van Gogh életmžvét Resnais
kubista eszközökkel tette filmmé és közben folyamatos
párbeszédet valósít meg a film és a festészet között.
Bazin-nal szólva: "A film nem azért jött, hogy a
festményt szolgálja vagy, elárulja hanem azért, hogy egy új
médiális formát valósítson meg vele együtt".</div>
<div><br></div>
<div>http://www.hamos.info</div>
</body>
</html>