<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>esös idöre</title></head><body>
<div><font size="-1" color="#000000">A Magyar Képz‘mžvészeti
F‘iskola jegyz‘könyvei, 1945-1963</font></div>
<div><font size="-1"><br></font></div>
<div><font size="-1" color="#000000">A müvésztelepek
kérdése meglehet‘sen rosszal áll,
egyrészt a katonai táborozás miatt.
Julius 1-t‘l Julius végéig a I I .,
I I I . évesek bevonulnak. Eszerint
voltunk kénytelenek beosztani a hallgatók
m üvésztelepi munkájának id‘pontját. Akik
nem vonulnak be, azoknak számára ez
eredeti id‘pontban rendezünk m
üvésztelepet, a katonák pedig leszerelésü
k után mennek mžvésztelepre. Ezeknek
száma kb. 4. Az I . f IV.
éves szobrászok rendes id‘pontban mennek,
a többiek leszerelésük után faragnak.
1954</font></div>
<div><font size="-1" color="#000000"><br>
Kérem, hogy a mžvészettörténeti
el‘adóterembe ventilátort szereljenek fel, mert
olyan rossz a leveg‘, hogy a
hallgatók elálmosodnak. Kértem már,
hogy az el‘adóasztalt megfelel‘
világitó készülékkel szereljék
fel. Harmadik dolog: a hallgatók az
utóbbi id‘ben kezdenek
mžvészettörténeti könyveket olvasni. De a
könyvtár nem ad ki könyveket, még
olyanokat sem, amelyekben nagyon kevés
és rossz reprodukció van. Úgy
gondolom, szombat, vasárnapra ki lehetne
adni. Csak magyarnyelvž könyvekr‘l van
szó. Szeretném, ha ezt Török
elvtárssal megbeszélnék, 1954</font><br>
<font size="-1" color="#000000"></font></div>
<div><font size="-1" color="#000000">A képzés során fokozatosan
tudatosítani kell anövendékkel azt, hogy a feladata a
valóságélmény mžvészi kifejezése. A munkaprogram alapja^
hogy mindenféle képz‘mžvészeti kepzés nek csak addig van
lét jogosultsága és értelme, amig a mžvészet talaját a
valóság adja. Ebb‘l következ‘leg minden mžvészi
oktatás-nevelés - célját és. értelmét veszti, ha nem a
valóságra épül. Az a mžvészet, amely mondanivalójának
tartalmát nem a természet és társadalom élete hitelesíti,
tanithatatlan és tanulhatatlan.
1960 .</font></div>
<div><font size="-1" color="#000000"><br></font></div>
<div><font size="-1" color="#000000">Ék Sándor mester bejelenti,
hogy a KISZ szervezet örvendetes módon olyan általános
közérdekpu kérdésekkel foglal kozik, amely nemcsak a -fiatalokat,
de a mestereket is érdekli. Ennek érdekében f.hó 22-én
megtárgyalásra kerül az ösztönösség és tudatosság
szerepe a képz‘mžvészeti alkotásokban c. el‘adás
Kéri a jelenlev‘k, hassanak oda, hogy növendékeik minél
nagyobb számban jelenjenek meg és sze retettel várja a tanári
kart is. 1961</font><br>
<font size="-2" color="#000000"></font></div>
<div
>http://library.hungaricana.hu/hu/collection/egyetemi_jegyzokonyvek_k<span
></span>epzomuv/</div>
<div><br></div>
<div><br></div>
<div>http://library.hungaricana.hu/hu/</div>
</body>
</html>