<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>esös idöre</title></head><body>
<div><font size="-1" color="#000000">A Magyar Képz‘mžvészeti
F‘iskola jegyz‘könyvei, 1945-1963</font></div>
<div><font size="-1"><br></font></div>
<div><font size="-1" color="#000000">A  müvésztelepek 
kérdése  meglehet‘sen  rosszal  áll, 
egyrészt a  katonai  táborozás  miatt. 
Julius  1-t‘l  Julius  végéig a I I .,  
I I I .   évesek  bevonulnak.   Eszerint 
voltunk  kénytelenek beosztani  a  hallgatók 
m üvésztelepi  munkájának  id‘pontját. Akik 
nem  vonulnak  be,  azoknak  számára  ez 
eredeti  id‘pontban  rendezünk  m
üvésztelepet,  a  katonák  pedig  leszerelésü
k után  mennek  mžvésztelepre.   Ezeknek 
száma  kb.  4.  Az  I . f IV.  
éves  szobrászok  rendes  id‘pontban  mennek, 
a  többiek leszerelésük   után  faragnak.
1954</font></div>
<div><font size="-1" color="#000000"><br>
Kérem,  hogy  a  mžvészettörténeti 
el‘adóterembe  ventilátort szereljenek  fel,  mert 
olyan  rossz  a  leveg‘,  hogy  a 
hallgatók  elálmosodnak.   Kértem  már, 
hogy  az  el‘adóasztalt megfelel‘ 
világitó   készülékkel  szereljék  
fel.  Harmadik dolog:  a  hallgatók  az 
utóbbi  id‘ben  kezdenek 
mžvészettörténeti  könyveket  olvasni.  De  a 
könyvtár  nem  ad  ki könyveket,  még 
olyanokat  sem,  amelyekben  nagyon  kevés 
és rossz  reprodukció  van.   Úgy 
gondolom,   szombat,  vasárnapra ki  lehetne 
adni.  Csak  magyarnyelvž  könyvekr‘l  van 
szó. Szeretném,  ha  ezt  Török 
elvtárssal  megbeszélnék, 1954</font><br>
<font size="-1" color="#000000"></font></div>
<div><font size="-1" color="#000000">A képzés során fokozatosan
tudatosítani kell anövendékkel azt, hogy a feladata a
valóságélmény mžvészi kifejezése. A munkaprogram alapja^
hogy mindenféle képz‘mžvészeti kepzés nek csak addig van
lét jogosultsága és értelme, amig a mžvészet talaját a
valóság adja. Ebb‘l következ‘leg minden mžvészi
oktatás-nevelés - célját és. értelmét veszti, ha nem a
valóságra épül. Az a mžvészet, amely mondanivalójának
tartalmát nem a természet és társadalom élete hitelesíti,
tanithatatlan és tanulhatatlan. 
1960         .</font></div>
<div><font size="-1" color="#000000"><br></font></div>
<div><font size="-1" color="#000000">Ék Sándor mester bejelenti,
hogy a KISZ szervezet örvendetes módon olyan általános
közérdekpu kérdésekkel foglal kozik, amely nemcsak a -fiatalokat,
de a mestereket is érdekli. Ennek érdekében f.hó 22-én
megtárgyalásra kerül az ösztönösség és tudatosság
szerepe a képz‘mžvészeti alkotásokban c.  el‘adás
Kéri a jelenlev‘k, hassanak oda, hogy növendékeik minél
nagyobb számban jelenjenek meg és sze retettel várja a tanári
kart is. 1961</font><br>
<font size="-2" color="#000000"></font></div>
<div
>http://library.hungaricana.hu/hu/collection/egyetemi_jegyzokonyvek_k<span
></span>epzomuv/</div>
<div><br></div>
<div><br></div>
<div>http://library.hungaricana.hu/hu/</div>
</body>
</html>